Hi,
ik probeer ubuntu te installeren maar ik krijg het beginscherm niet. Ik verduidelijk me even:
ik brandde eerst de live-cd met nero als boot-disk, stelde de 1st boot device in als cd-rom en stak de cdrom erin.
Nu start ik de pc opnieuw en krijg ik eerst een reeks opdrachten te zien,
komt enkele keren 'no drivers found' drivers in voor en staat de cursor na het laatste regeltje: [DR-DOS] A:\>
zo blijft hij doorgaan met knipperen
wil absoluut ubuntu vandaag nog draaiende krijgen. Dus help me aub zo snel mogelijk

Mod-edit
Topictitel aangepast
@webmakerij:
nee, niet echt maar ik heb de doelstelling om het morgen draaiende te hebben aan de kant gelegd. Ligt waarschijnlijk(bijna zeker) aan die hd.
Maar ...
Ik ben tevreden voor de snele reacties en ook omdat diegene die de xp pc bij ons thuis onder controle houdt mij een oude hd zal geven. Ben ik toch zeker dat het een goeie zal zijn,moet wel wat langer w8ten ;(

respect voor dit forum
Ik heb fantastisch nieuws: mijn ma gaat akkoord dat ik gewoon heel windows98 eraf smijt maar ik krijg die live cd niet draaiende op win 98
ik ga als volgt te werk: ik zet de bios op cd-rom als first boot --> ik stop de cd erin --> sla de bios op waarna hij reboot --> ik kies de optie om de live cd te starten --> krijg zo'n laadbalkje en na een minuutje loopt hij vast. (als hij dat laadbalkje toont gaat de cd wel flink tekeer)
ik heb 3x 128mb ram dus dat kan niet het probleem zijn

Mijn doel is om dit tegen vanavond draaiende te krijgen om mijn ma eerst nog eens te tonen hoe het eruit zal zien, daarna mag ik hem installeren.
Als jij een pc hebt waar windows 98 op draait, zal dat geen superkrachtige machine zijn. Dan raad ik jou xabuntu aan, en niet abunu. Deze is heel simpel te downloaden, en ook makenlijk te branden. Simpelweg de cd erin stoppen, en de instruties volgen. Je hebt ook xabuntu livecd's
kan ik ook overwegen, thomas maar ik zou graag mijn doel berijken,
(3x 128mb ram, intel celeron, nvidia GeForce, hd 40gb WD
ik heb de cd opnieuw gebrand vanaf onze andere pc (xp) en gedraaid maar ik krijg een volgend probleem:

buffer 1/0 error on device hdc, logical block en een reeks cijfers
cd laten controleren na reboot en krijg opnieuw die error on device
(ik heb 3x 128mb ram)
laat ik hem eens goed doordoen toont hij zo'n vijf minuten dezelfde regel met andere getallen tot hij zo 3x het scherm rondgeweest is, begint de cd-rom te pruttelen en begint hij na 20s met een nieuw regeltje:
squashfs error: failed reading block
squashfs error: enable to read cache fragment block
waarna hij opnieuw aan het eerste regeltje begint en ik de moet verlies en hem maar afsluit
(HUIL, HUIL, geluk kan toch niet van lange duur zijn he)
zou het kunnen schelen aan die windows98 die nog op de hd staat?
Ik denk van niet. Ik had een Knoppix livecd liggen,en die draaide ook goed over 98. Hoeveel mhz is je celeron?
het is er 1 van 850 Mhz, is dat niet genoeg?
Alvast erg bedankt voor de snelle reactie.

Ik wil wel de alternate gebruiken maar dan moet ik van mijn ma heel,heel, heel zeker zijn dat de installatie zonder verdere problemen lukt.
ik raad jou dan die alternate aan, maar dan niet van abunta, maar die van xubunta. Draait sneller, en is nieuwer. En mocht het toch foutgaan, instaleer je windows toch weer opnieuw
dat is juist het probleem: ik heb die cd van 98 al lang kwijt

als ik dan xubuntu toch niet goed vind kan ik dan via sudu apt-get ubuntu desktop ubuntu installeren?
(nog een laatste iets: (ik wil je niet beledigen of zo) je schrijft telkens abunta en xubunta terwijl het (x)ubuntu is)

ps: gebruik jij zelf ook xubuntu? (ik las dat die sneller was)
weet iemand hier een goede, Gratis partitie verdeler?
het is dringend

Reageren