Hi,
ik probeer ubuntu te installeren maar ik krijg het beginscherm niet. Ik verduidelijk me even:
ik brandde eerst de live-cd met nero als boot-disk, stelde de 1st boot device in als cd-rom en stak de cdrom erin.
Nu start ik de pc opnieuw en krijg ik eerst een reeks opdrachten te zien,
komt enkele keren 'no drivers found' drivers in voor en staat de cursor na het laatste regeltje: [DR-DOS] A:\>
zo blijft hij doorgaan met knipperen
wil absoluut ubuntu vandaag nog draaiende krijgen. Dus help me aub zo snel mogelijk

Mod-edit
Topictitel aangepast
Ja en dat moet je dus juist niet kunnen doen bij het branden van een ISO. Een ISO bestand is een letterlijke (1 op 1) kopie van een CD en moet dus ook 1 op 1 gebrand worden.
Als je jouw CD nu in een PC stopt en met b.v. de verkenner opent zie je als het goed is een ISO bestand staan. Dan is er wat fout gegaan. Je moet verschillende mappen zien.
Ok ik begrijp het. Het is 1 van de 1e dagen dat ik Nero gebruik en kon maar niet verstaan waarom het niet wilde lukken. Nu is de cd aan het branden als een Image-cd. Je hoort over een halfuurtje nog wat van mij, bedankt
Ik heb perfect in het beginscherm geraakt maar hij vind geen harde schijf en ik weet echt niet welk van de dingen in het lijstje ik moet kiezen
wat is ubuntu en kubuntu
Je kiest voor Start and Install o.i.d.
na een tijdje zie je zo'n scherm
Je klikt op install en de rest is slechts beantwoorden van vragen.
maar wat kan je ermee doen???
@Alex: Ubuntu en Kubuntu zijn versies van Linux, een besturingssysteem. Het zijn dus vervangers van Windows.

Ik ga binnenkort waarschijnlijk ook Ubuntu installeren, maar ik hoop dat het bij iets makkelijker gaat ;-)

[edit]999e post :D[/edit]
@herjanje hoeft niet bang te zijn hoor, je zal wel wat meer forums moeten raadplegen maar je bent dubbel zo tevreden als iets wel lukt.
je hebt bvb pr8tige eyecandy, je kan zo Vista namaken en je vind de beste support
Reinhout ik neem aan dat het gelukt is.
Even heel handig is dit forum: Forum Ubuntu Nederland
is er ook zoiets voor windows

[edit]las weer verkeerd[/edit]

Reageren