Hi,
na een lange en moeizame reis van een maand heb ik eindelijk xubuntu geïnstalleerd. Nu kan ik niet inloggen !!! (om de pleu*** van te krijgen)
Ik start de pc op
grub laad, krijg een overzichtje van de dingen die OK zijn uitgevoerd,
wordt gevraagd naar de login, geef ik rosita (mn moeder)
druk op enter, vraagt hij pasword, wil ik intypen en er komt niets op het scherm!!! tik nog eens enter en na een paar keer geeft hij me root rechten en vraagt voor commando's

one big sh*t als jet mij vraagt. Het kan niet aan de configuratie van het toetsenbord liggen want ik kan rosita intikken en het wachtwoord is index
bij programmatuur ophalen en installeren gaf de pc wel een error maar ik herhaalde het 3x en er bleef een error.
ik zou het nu eens goed willen uitgelegd krijgen, ik zag dat hier wel redelijk veel linux gebruikers zitten
En wat wil je nu dat wij doen?
misschien iemand met hetzelfde probleem en een oplossing, misschien suggesties om de installatie beter te laten slagen???
wil tegen niemand schrewen of beledigen maar ik ben ten einde raad, heb zin om die pc door het raam te zwieren
Gheheh, als je via commandline je ww intikt krijg je ook geen sterretjes te zien. Dat hoort zo.

Probeer gewoon eens het ww in te tikken, en dan op [enter] te drukken. Ik durf te wedden dat hij het gewoon doet :+
vraagt hij pasword, wil ik intypen en er komt niets op het scherm!!!
Mogelijk krijg je gewoon geen sterretjes te zien, maar registreert je linux wel het ingetikte wachtwoord. Heb je al geprobeerd het wachtwoord in te tikken en dan gewoon op enter te drukken? Dat hij je root rechten geeft lijkt me vaag. Dan ben je ingelogd als root?

[edit]Wat Jelmer zegt dus :)[/edit]
Bij het intikken van een password is het vrij normaal dat je niks te zien krijgt. Gewoon intikken en enter.
Over msn zij je nog dat je je pc wilde opeten ;) en nu is het door de kamer smijten. Maarja, Wat dat opeten betreft, Het is maar waar je trek in hebt ;)
ik krijg dan het volgende:
een tekstje met Absolutely no warranty
en dan rosita(de user)@rosie(pcnaam):~$

@thomas: ik vond het zout niet
reinhout schreef op 24.02.2007 16:34

@thomas: ik vond het zout niet

Suiker dan :)
Dan ben je dus binnen.
en hoe zie ik dan mn desktop?
ksta te popelen om met xubuntu te beginnen

Reageren