Hi,
na een lange en moeizame reis van een maand heb ik eindelijk xubuntu geïnstalleerd. Nu kan ik niet inloggen !!! (om de pleu*** van te krijgen)
Ik start de pc op
grub laad, krijg een overzichtje van de dingen die OK zijn uitgevoerd,
wordt gevraagd naar de login, geef ik rosita (mn moeder)
druk op enter, vraagt hij pasword, wil ik intypen en er komt niets op het scherm!!! tik nog eens enter en na een paar keer geeft hij me root rechten en vraagt voor commando's
one big sh*t als jet mij vraagt. Het kan niet aan de configuratie van het toetsenbord liggen want ik kan rosita intikken en het wachtwoord is index
bij programmatuur ophalen en installeren gaf de pc wel een error maar ik herhaalde het 3x en er bleef een error.
ik zou het nu eens goed willen uitgelegd krijgen, ik zag dat hier wel redelijk veel linux gebruikers zitten
geeft ie fatal server error,
wil iemand nog zo vriendelijk zijn om de volgende vraag te bekijken:
kan ik dan die x-server opnieuw installeren via root?
Oplossingen?
thomas, kan je goed raden, is de muis al door mn keel heen, de behuizing volgt, met suiker, peper en parmezaanse kruiden
Wat voor error geeft hij precies? Ik weet niet hoe de software manager heet in Xubuntu, maar wellicht kan je zo nog X installeren. Maar het is goed mogelijk dat je hardware problemen hebt, en dat hij daardoor niet geinstalleerd is.
@kasper: wat voor hardware problemen had je dan in gedachten?
ik kom hier nog eens kijken over een half uurtje, hopelijk dat er dan oplossingen zijn, want ik ben erg gebrand op het draaien van xubuntu,
heb ik nu eindelijk een eigen (afgedankte) pc
niemand van de linux-gebruikers online?
?
Onbekende gebruiker
24-02-2007 17:24
Start eerst eens even opnieuw op.
sudo shutdown -h -H
(wachtwoord is hetzelfde)
Vervolgens weer aanzetten en kijken waar het mis gaat. Probeer anders is even opnieuw te installeren lijkt erop of het kopieren van een bestand niet is goed gegaan.