Hi,
na een lange en moeizame reis van een maand heb ik eindelijk xubuntu geïnstalleerd. Nu kan ik niet inloggen !!! (om de pleu*** van te krijgen)
Ik start de pc op
grub laad, krijg een overzichtje van de dingen die OK zijn uitgevoerd,
wordt gevraagd naar de login, geef ik rosita (mn moeder)
druk op enter, vraagt hij pasword, wil ik intypen en er komt niets op het scherm!!! tik nog eens enter en na een paar keer geeft hij me root rechten en vraagt voor commando's
one big sh*t als jet mij vraagt. Het kan niet aan de configuratie van het toetsenbord liggen want ik kan rosita intikken en het wachtwoord is index
bij programmatuur ophalen en installeren gaf de pc wel een error maar ik herhaalde het 3x en er bleef een error.
ik zou het nu eens goed willen uitgelegd krijgen, ik zag dat hier wel redelijk veel linux gebruikers zitten
PRACHTIG NIEUWS
heb die cd nog eens gebrand op 4x en de pc wat opgeklokt (60%)
liep hij lekker vlog de hele installatie rond, reboot ik en tadaaaaaaaa...
krijg ik xubuntu introotje en voila
nu heb ik wel nog wat vragen voor de xubuntu gebruikers hier:
het ziet er wel héél erg kaal uit, vraag ik mij af of je gtk 2.x themes kan installeren op deze fantastische linux OS
en graag zou ik ook weten of je beryl ook kunt gebruiken
de rest van die dingen ken ik niet, dus gelieve dat ook uit te leggen.
de rest van die dingen ken ik niet, dus gelieve dat ook uit te leggen.
Ik ben geen linux gebruiker... maar waarom begin je er in hemelsnaam aan? Zo te zien weet je echt niet wat 't allemaal inhoud?
?
Onbekende gebruiker
24-02-2007 21:19
Alle eye candy = geheugen => langzaam.
Xubuntu is snel doordat er weinig eye candy inzit.
Wat betreft het installeren van Beryl, zoek het uit zou ik zeggen. Gewoon naar Synaptic en zoeken op Beryl - misschien eerst meer software bronnen instellen.
voel me wat beledigd, maar ja ik ben een Newbee(met Hoofdletter)
ik heb hier een pc met xp. de vroegere pc stond daar maar te staan en die liep gans de tijd vast met windows 98
wilde reinhout zich eens wagen, aangezien die toch niet werd gebruikt.
Ik zie het als een avontuur, ik beschrijf mezelf als iemand die constant bezigheid nodig heeft, ik zie Linux als een aangename uitdaging
ene ...
waarom ik het ook doe: je moet massa's opzoeken en je hebt veel misery maar je bent 390% meer tevreden dan als je iets met windows vind
@crispijn: je moet het zelf eens proberen, afstappen met dat 'als een lome aap op next klikken', het is zeker de moeite waard
nog eens de puntjes van linux:
1. gratis
2. stabiel
3. geen virussen
4. goede support
5. de effecten van Vista waren al lang bekend bij Linux onder Beryl
@webmakerij: ik kan best zonder beryl en die effecten leven hoor maar ik zou toch wel een mooie achtergrond willen en een wat mooier thema
Volgens mij kenmerkt de linux-gebruiker zich vooral door eigen initiatief: het opzoeken van informatie, continu proberen en als hij er dan nog niet uitkomt zoekt hij hulp op de juiste forums, doelgericht en vergezeld van de relevante informatie.
Jij vraagt hier om zowat heel linux uit te leggen, en ondertussen noem je wel de punten op van linux. Ik neem dan ook aan dat je die punten gewoon overneemt van andere websites, dan dat je er zelf ervaring mee hebt.
Hoe dan ook: ik ga ervan uit dat je een vrij oude pc hebt, aangezien er Windows 98 op draaide. Beryl draait daar zéér waarschijnlijk niet onder, dat draaide onder mijn pc ook niet en die is waarschijnlijk nieuwer dan jouw pc. Verder lijkt het me onverstandig om je pc 'wat op te klokken'. Wees dan ook niet verbaasd als je binnenkort allemaal (hardware-)problemen hebt. Maar goed, als je er ervaring mee hebt dan zal je wel weten waar je mee bezig bent en wie ben ik om je dan te waarschuwen? ;)
Aankleden van Xubuntu zonder Beryl kan je hoogstwaarschijnlijk wel via een theme manager doen.
@Kasper: dat overklokken is niet echt een probleem, heb de temperatuur gecontroleerd en hij stijgt maar 1.5°C op 10 minuten, met een beetje meer klok komt dat neer op 2°C, die pc is misschien wel oud maar qua temperatuur toch zeer stabiel? Je uitleg klopt wil, ik zal heel wat meer moeten opzoeken, mijn windows ingebakkenheid wegwerken.
@legolas: Ik hoef helemaal geen transparant, gewoon een mooi tematje is al goed genoeg. Na wat opzoeking vind ik xfce en gtk 2.x. Ik wil eigenlijk gewoon nog weten of je dan die gtk 2.x ook onder xubuntu kunt draaien
Ik wil niet eigenwijs overkomen, dit zijn mn eerste stappen in Linux en ik wil gewoon alles weten als ik iets doe, onderzoeken. daarom dat ik het zo leuk vind om er mee te werken.
NOG EEN HEEL GROTE KNUFFEL VAN REINHOUT EN BEDANKT VOOR JULLIE HULP.