Hi, ik zou graag eens kijken hoe sterk ik mn pc kan overklokken.
maar daarvoor zou ik willen weten hoe hoog de temp van een intel celeron 850Mhz eigenlijk mag komen. Nu draait hij ongeveer op 1000Mhz maar sommige dingen gaan nog traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag
(ben op dit moment ook bezig met ubuntu experimenten)
De maximale temperatuur waar je processor aan mag komen is 50°C, voordat hij echt in gevaar kan komen. Toch is het af te raden je processor te fel te overklokken. Je loopt namelijk een grotere kans op kapot gaan, logisch aangezien de temperatuur veel hoger ligt.

Als je echt wil overklokken zal je ook een nieuwe koeling moeten aanschaffen ;-) .
nu geeft hij na een half uur bewerkingen uitvoeren een temp van 32° aan dus dan laat ik het maar beter op 1000 zeker?
Lijkt me het beste... zeker omdat je hem al hebt overclocked ;-) .

Echte snelheidswinst valt er niet te halen uit overklokken. Je zou eventueel wat meer werkgeheugen kunnen kopen, of een nieuw moederbord met processor ofzo :-) . Of gewoon een nieuwe PC?
dat is het probleem: Mijn pa kan er nu al niet tegen dat ik die pc werkend heb gekregen. En hij vind dat ik er mee mag experimenteren maar ik mag geen nieuwe pc kopen om de reden dat er hier nog 1 nieuwe van juni draait (is niet Het van Het maar hij gaat toch lekker)
Als ik afgestudeerd ben ga ik een jaartje brossen, een jobje doen, een pc kopen en dan naar de unif. Kan mijn pa mij wel nog dwarsbomen maar het is toch nog 3 jaar. Dan stop ik nu met het in-mij-zelf praten.
Haha :-) ! Je zou ook gewoon vakantiewerk kunnen doen tijdens je middelbare loopbaan? Dat heeft mij ook geen windeieren gelegd ;-) .
Ideetjes van wat het meest opbrengt en wat je dan zo in +- 1maand bijeenschareld?
Vuile en zware werkjes brengen natuurlijk het meeste op. Zelf ben ik niet echt van die strekking en heb ik werk gevonden bij een website-bedrijfje. Daar werk ik nu zo'n 2 jaar bijna elke vakantie.

De officieel minimum vastgestelde lonen kan je online wel terugvinden. Ik geloof dat een 16 jarige ongeveer 900 euro voor 23 dagen (38 uren week) krijgt, MINIMUM. Zelf krijg ik iets meer (ongeveer 1200), ook omdat ik al 18 ben, maar dat hangt van werknemer af.

Waar je ook moet op letten zijn extra-legale voordelen zoals je vervoerskosten kunnen inbrengen. Zo worden mijn treintickets betaald. Werk ook altijd met een contract en nooit in het zwart ! Afzetters zijn er overal ;-) .

PS: Deze bedragen zijn alleen geldig voor België natuurlijk.
PS 2: Je mag ook maar 46 dagen per jaar werken (twee maanden), anders wordt je kindergeld afgenomen. Ook mag je niet meer als 2600 euro op jaarbasis verdienen.
Ik ben een rasechte belg maar mijn moeder heeft al iets op het oog voor mij het is denk ik 20 euro per dag en daarbij moet ik dan in de paasvakantie een cursus volgen. Ik kom in juni 15 dus alle extraatjes zoals die cursus kunnen me later, als ik 16 ben waarschijlijk helpen.

het is in een speelpleinwerking maar alle geld is welkom bij mij
(misschien zegt Warande je iets?)
Voor een vijftien-jarige is twintig euro per dag nog geen eens zo slecht :-) ! Voor ik het vergeet: die leeftijden tellen voor het jaar dat je die leeftijd bereikt. Dus als je werk doet in het jaar dat je zestien wordt, moet je ook het loon van een zestien-jarige krijgen, ookal moet je nog zestien worden.

Veel plezier met je vakantiejobjes ;-) !
zal ik allemaal onthouden. Wie weet kan ik je over een jaar of 2 mijn nieuwe pc voorstellen (2jaar! maar ik wel dan ook dat hij mijn pa's gedachten gewoon voorbij vlamt ;-)

Reageren