Ik had voor het eerst een linux gedownload van 50mb(genaamd damnsmalllinux).
Deze werkt goed, alleen is ie nogal lelijk...... en er zitten weinig mogelijkheden op, dus zocht ik een andere nogal kleine linux van niet teveel mb.. die misschien ook op cd kan worden gedraaid. Dus iets van 500 mb ofzo..
Weet iemand een goeie?
[edit]

Misschien handig voor jullie hij moet draaien op een computer met:
pentium 3
600mhz(ofzo)
en ongeveer 2/3 gb(niet lachen graag =P
[/edit]
;-)
ubuntu is meer windows kant op, debian sarge is echt linux kernel . tis maar waar je voorkeur ligt
Zal ik ook veel verschil merken in snelheid tussen: Windows 2000 en Ubuntu?
Want daar gaat het eigenlijk om bij mij ;-)
je wil toch linux?
Gijs (Armorad) schreef op 19.03.2007 17:21
Als ik jou kennis zo een beetje inschat kan ik je ten zeerste een ubuntu live-cdtje aanraden, kun je zo downloaden via hun site.

Ik had 5 gratis ubuntu cd'tjes aangevraagt via hun website en er stond dar het ong iets van 4 รข 5 weken zouw duren maar ik had ze al na 2 weken ong:-)

GR. mebus
damnsmalllinux
Het was natuurlijk wel te verwachten dat hij lelijk zou zijn en weinig mogelijkheden zou hebben, gelet op de naam ;)

Snelheid merk je zeker, met name opstarten. Als je een Ubuntu live-cd wil hebben (draaien vanaf cd dus), zoek je op de desktop versie. Die brand je en vervolgens start je vanaf cd op. Later kan je het dan alsnog installeren.
Ik draai Suse Linux Enterprise 10, draait lekker, met alles al voorgeinstalleerd en wel :)
Ubuntu (Gnome) zuigt nogal wat van je RAM. Waarschijnlijk werkt dit dus niet echt flexibel.
Xubuntu (XFCE4) werkt probleem loos bij 64 MB RAM.

Wil je vooral simpel werken met Linux kan je ook eens kijken naar PC Linux OS.
Ik las dit net over Ubuntu:
May not be suitable because:
# Your computer may be too slow\

@webmakerij: Wat is PC Linux OS precies dan? Snel? Weinig mogelijkheden?
Lelijk/mooi?

@Jurgen: Suse Linux Enterprise 10 ziet er ook leuk uit :)
Beginner: Ubuntu, OpenSuse, Fedora

Beginner op trage machine: XUbuntu, Vector linux, Slax

Het pittigere werk, servers etc: Slackware , Debian.

Maar goed, zo heeft iedereen zijn persoonlijke favoriete distro's, maar ik denk dat redelijk veel mensen het met me eens zijn.

Reageren