Ik had voor het eerst een linux gedownload van 50mb(genaamd damnsmalllinux).
Deze werkt goed, alleen is ie nogal lelijk...... en er zitten weinig mogelijkheden op, dus zocht ik een andere nogal kleine linux van niet teveel mb.. die misschien ook op cd kan worden gedraaid. Dus iets van 500 mb ofzo..
Weet iemand een goeie?
[edit]
Misschien handig voor jullie hij moet draaien op een computer met:
pentium 3
600mhz(ofzo)
en ongeveer 2/3 gb(niet lachen graag =P
[/edit]
;-)
Ik ben net als jou jaren geleden ook met damnsmalllinux begonnen, ff binnen een VMware geinstalleerd om te kijken wat het was.
Maar ik wilde verder in Linux duiken en ben aan Slackware begonnen, das echt een distro waar je nog een beetje moet rondklooien (waar je tegelijkertijd ook veel van leert). Ik draai slackware nog steeds op mijn server.
Maar goed, voor een desktop is het niet de meest ideale, standaard werkt de scrollmuis bijvoorbeeld nog niet en moet je al config files gaan hacken.. Tis ook echt een serverdistro, vind ik.
Voor de desktop kent iedereen Ubuntu wel, heel populair, maar vreet inderdaad veel mem, en dat is niks op een oude machine. Xubuntu daarentegen is stukken lichter.
OpenSuse en Mandriva etc etc zijn ook meer voor de wat snellere machines imho.
Verder heb je nog andere magere , maar toch leuke distros zoals Slax, Vector linux etc etc etc.. te veel om op te noemen.
Als ik jou was zou ik Xubuntu proberen, er is veel te vinden op het net over xubuntu en ubuntu dus als je wat tegenkomt heb je het gauw gevonden.
Maar ik verwacht haast geen problemen, ze zijn goed bezig daar..
?
Onbekende gebruiker
19-03-2007 19:56
PC Linux OS is grafisch en licht. Maakt gebruik van KDE.
Er zijn wel wat minder vaak updates voor en op internet is er niet zo veel specifieke informatie.
Je kan PC Linux OS ook vanaf de CD draaien http://www.pclinuxos.com/
Mijn server draait Debian Sarge (Etch komt 2 april eindelijk uit...) en deze desktop draait Kubuntu Feisty Fawn (voor nieuwelingen zou ik toch maar Edgy Eft pakken...)
Beide debian systemen dus.
EDIT: als je op iets ouders wilt draaien zou ik geen KDE (Kubuntu) of Gnome (Ubuntu) als desktop-omgeving nemen maar XFCE (Xubuntu).
Ik heb net ff Xubuntu op een cd gegooid en ben hem op mijn snelle pc aant uitproberen, nog niet geinstalleerd want heb hier windows XP.
Ik vraag me alleen af hoe je in de map C:/ kan komen?
Weet iemand dat?