Goeiemiddag!

Een keer een andere vraag, dan PHP, van mij...

Ik ben van plan een laptop te gaan komen. Maar ik kan geen sites vinden waar ik bijvoorbeeld dingen kan invullen en dat er dan een laptop uit komt rollen... zeg maar.

Mijn wensen lijstje is minimaal:
> Inter Core 2 Duo, 1,83 - 2,00 GHz
> 1024 MB Werkgeheugen
> 128/256 videokaart
> 12" - 15" scherm (liefst breedbeeld)
> 80 gigabyte hardeschijf

ik heb rond de 700 euro te besteden en ik wil geen dell en geen HP.
Verder maakt het me niet zoveel uit...

Heeft er iemand tips of suggesties?
wat is er mis met HP??
Wat is er inderdaad mis met HP & Dell?
Dell vind ik ook niks, maar HP is niet voor niks samen met IBM de grootste op de zakelijke markt... Het werkt goed, en altijd...
Kijk anders gewoon voor een leuke mac :-)
Ik vind €700,- een krap budget, zeker als je een core 2 duo wil.
Ik denk dat je toch eerder €900/1000 moet rekenen voor zo iets, zeker incl. normale muis, en goede tas.

Voor €700 moet je eerder hier aan denken.

Overigens heb ik ook een acer (Aspire 5601AWLMi) sinds een jaar en ben er zeer tevreden over.
pfff das een klein budget zeg:p ik zou zeggen spaar nog even door en koop dan de beste laptop die je kunt krijgen, dan kun je de komende 3 jaar ook weer door. Heb ik teminste gedaan, en et bevalt prima.
Dell, HP en IBM/Lenovo leveren zo'n beetje de beste laptops die er te krijgen zijn. Nee, neem een goedkope plastic Acer die na 3 maanden uit elkaar valt waarna je aan half jaar moet wachten tot je van de garantie een gerepareerde tweedehands terugkrijgt...

De enige laptops bij ons op school die de vierjarige opleiding overleven zijn Dell, HP en IBM machines. En die van mij overleefde na 3 jaar ook nog eens 3 maanden Kenia en ik ga er echt niet zuinig mee om... Het is gewoon een gebruiksvoorwerp en daar mag mee gegooid worden. Ik ga er niet vanuit dat mijn MacBook het zo lang volhoud.

Maargoed, met zulke specs en een budget van 700€ kom je toch niet verder dan de goedkope Acer'tjes, ik denk zelfs dat je dat niet gaat redden voor 700€.
Het mag geen AMD processor zijn met vergelijkbare snelheid? Dan heeft boaz namelijk groot gelijk, dan ben je vaak duurder uit. Zeker ook omdat je een videokaart wil. Meestal hebben laptops het zogenaamde "shared videogeheugen" waarbij die van je interne geheugen gebruik maakt. Met echte videokaart is meteen al een stuk duurder..

Ikzelf heb een halfjaar een Packardbell Easynote, prima apparaat, (wel een AMD maar qua snelheid vergelijkbaar)

[edit]
Ik weet dat Packard Bell niet zo'n goede naam heeft, maar ik heb er nooit over te klagen gehad. het ding draait als een trein, en is lekker snel. (hij is ook erg stil)

Hiervoor heb ik een maxdata gehad, dat ding is nu 5 jaar oud en draait nog als niet. Enig punt daarbij was (en daarom heb ik ook een nieuwe gekocht) dat de cd-romspeler het niet meer deed, en het usb 1.1 poorten had. Een externe was geen optie daardoor, en intern kostte meer dan dat die nog waard was. Nu gebruikt m'n zus hem, en zoals ik zei werkt die prima. Maxdata levert ook zeer degelijke systemen.
[/edit]
Ik kan je een Sony Vaio aanraden. Die heb ik nu ook al twee jaar en het werkt heerlijk. Enige nadeel; een Engels toetsenbord-layout waar Sony niet vanaf wilt wijken.

Op basis van jouw specs nog deze gevonden. Helaas geen optie om videogeheugen te selecteren.

Edit:
Zelf vergelijken kan ook nog hier

Elwin
Wij hebben op school idd Maxdata, werkt prima, behalve dat de systeem beheerder ze niet genoeg heeft gelocked, we konden gewoon progjes installeren enzo...
Packard Bell = zooi. Althans de laptops.

Bij die van mij begaf de koeling het na een half jaar, en nadat deze gerepareerd was, was ie na een half jaar wéér kapot. Dus ik weer laten maken, en na nog geen half jaar begaf de hele laptop het.

Ik zit hier nu op een Dell Inspiron 6000 en bevalt me prima. Accu gaat lang mee, stil...

Een nadeel van Dell is wel het nabestellen van onderdelen. Ik wilde hier graag extra geheugen in hebben, maar dat zou net zo duur worden als een halve laptop, en daar had ik geen zin in..

Reageren