Goeiemiddag!

Een keer een andere vraag, dan PHP, van mij...

Ik ben van plan een laptop te gaan komen. Maar ik kan geen sites vinden waar ik bijvoorbeeld dingen kan invullen en dat er dan een laptop uit komt rollen... zeg maar.

Mijn wensen lijstje is minimaal:
> Inter Core 2 Duo, 1,83 - 2,00 GHz
> 1024 MB Werkgeheugen
> 128/256 videokaart
> 12" - 15" scherm (liefst breedbeeld)
> 80 gigabyte hardeschijf

ik heb rond de 700 euro te besteden en ik wil geen dell en geen HP.
Verder maakt het me niet zoveel uit...

Heeft er iemand tips of suggesties?
PHP Newbie, je bent voor de hardware niet afhankelijk van Dell hoor... je haalt voor een paar tientjes een berg geheugen bij een willekeurige (web)shop en klaar ben je.
PHP Newbie schreef op 25.03.2007 15:47
Packard Bell = zooi. Althans de laptops.

Bij die van mij begaf de koeling het na een half jaar, en nadat deze gerepareerd was, was ie na een half jaar wéér kapot. Dus ik weer laten maken, en na nog geen half jaar begaf de hele laptop het.

Ik zit hier nu op een Dell Inspiron 6000 en bevalt me prima. Accu gaat lang mee, stil...

Een nadeel van Dell is wel het nabestellen van onderdelen. Ik wilde hier graag extra geheugen in hebben, maar dat zou net zo duur worden als een halve laptop, en daar had ik geen zin in..

@php newbie

Het grappige is dat veel gebruikers van de PB laptops daar heel anders over denken, waarschijnlijk heb jij gewoon een pechgeval gehad (of je ging er niet voorzichtig mee om)
Deze laptop (easynote) is al een aantal keer van ongeveer 1,5 meter gevallen en nog geen krasje, alles werkt nog prima en zelfs de hdd is niet beschadigd.
Ze hebben jaren lang een slechte naam gehad voor service, en dat proberen ze ondertussen ook op te vijzelen.
Dell is kwalitatief goed maar klantenservices is best k-*-t.
HP vind ik zelf persoonlijk niet zo mooi, nog nooit echt op gewerkt.
IBM/Lenovo is echt super stevig, werken perfect alleen de prijs is meestal wat minder.
Acer is vaak lekker licht en klein.

Ik denk dat je minder eisen moet stellen aan videokaart.

Ga je veel thuiswerken koop er dan ook een toetsenbord(je) bij, niks is vervelender dan aan kapot laptop toetsenbord.
Als je veel thuiswerkt koop dan een laptopstandaard met usb hubje erin (kost wel 100 euri) Je sluit een toetsenbord, muis (evt. boxjes ofzo) aan op de hub. Je schuift je laptop erin en je kan je scherm op de juiste hoogte stellen. (tenminste hij is verstelbaar) en je werkt er dan net zo mee als op een desktop computer.

(dit is ook nog eens beter voor je lichaamshouding, dus echt een aanrader)
Robert schreef op 25.03.2007 15:53
[quote='PHP Newbie schreef op 25.03.2007 15:47']Packard Bell = zooi. Althans de laptops.

Bij die van mij begaf de koeling het na een half jaar, en nadat deze gerepareerd was, was ie na een half jaar wéér kapot. Dus ik weer laten maken, en na nog geen half jaar begaf de hele laptop het.

Ik zit hier nu op een Dell Inspiron 6000 en bevalt me prima. Accu gaat lang mee, stil...

Een nadeel van Dell is wel het nabestellen van onderdelen. Ik wilde hier graag extra geheugen in hebben, maar dat zou net zo duur worden als een halve laptop, en daar had ik geen zin in..

Ik ken nog veel meer verhalen..

@php newbie

Het grappige is dat veel gebruikers van de PB laptops daar heel anders over denken, waarschijnlijk heb jij gewoon een pechgeval gehad (of je ging er niet voorzichtig mee om)
Deze laptop (easynote) is al een aantal keer van ongeveer 1,5 meter gevallen en nog geen krasje, alles werkt nog prima en zelfs de hdd is niet beschadigd.
Ze hebben jaren lang een slechte naam gehad voor service, en dat proberen ze ondertussen ook op te vijzelen.[/quote]
Thanks alvast, wat ik tegen HP heb (laptops alleen, heb thuis namelijk een prachtige Legend staan, van HP) is dat als ik ze wil upgraden spullen van HP moet gebruiken dit is gewoon te duur.

Misschien moet ik mijn eisen wat versoepelen (A)
Ik wil er Zend Studio op kunnen draaien,
Het hele dreamweaver pakket en PhotoShop en dat door elkaar tegelijkertijd aan kunnen hebben en dat ie niet traag is.
Spelletjes hoef ik er niet op te spelen.
Verder wil ik een goede batterij, lange levens- en standby duur. En verder een stille koeling. :D

[edit]
BTW:

Dat budget kan makkelijk groter worden natuurlijk... :)

en eigenlijk wil ik XP pro :P of een Tiger OS X
[/edit]
Ja hebt aan een systeem van 500 euri ook wel genoeg (of je gaat voor net over de 600 en dan doe je zo'n laptopstandaard erbij, als dat ik in een eerdere pos zei. Deze laptop kostte een halfjaar terug 700 euri, en ik draai zend, dreamweaver en photoshop naast elkaar, en heb opera, IE, Outlook, Messenger en winamp ook gewoon draaien. Werkt prima. Die gyg geheugen is dan wel handig, videokaart heb je daarvoor niet (echt) nodig.
Ik ga deze adviesen over hardware onthouden als ik volgend jaar een nieuwe desktop ga kopen ;) [of een laptop]

800[sup]e[/sup] post!
Robert schreef op 25.03.2007 16:05
Als je veel thuiswerkt koop dan een laptopstandaard met usb hubje erin (kost wel 100 euri) Je sluit een toetsenbord, muis (evt. boxjes ofzo) aan op de hub. Je schuift je laptop erin en je kan je scherm op de juiste hoogte stellen. (tenminste hij is verstelbaar) en je werkt er dan net zo mee als op een desktop computer.

(dit is ook nog eens beter voor je lichaamshouding, dus echt een aanrader)

Je bedoelt zo'n dockingstation, Robert? Dat kan inderdaad een handige oplossing zijn voor thuis.

Moet binnenkort waarschijnlijk ook een laptop gaan aanschaffen voor op kot (Leuven). Bedoeling is dat hij gemakkelijk vijf jaar meegaat voor alle standaard 'studententaken'. Volgens mij heb ik dan zeker genoeg aan een budget van 700 euro. Volgens mij jij ook hoor Jason. Wat jij allemaal opnoemt, kan ik zelfs perfect doen op een oude Compaq Armada E500 (833Mhz, 256 ram) ;-) .
Ik zou als ik jou was een Macbook kopen, moet je nog wel even sparen, en dan gelijk 1 gb werkgeheugen is wel aan te raden.
Ding is razend snel en werkt heel prettig, en straks met leopard kun je ook nog met spaces werken wat helemaal handig is!
Zend draait hier helemaal top! al is het nog wel PPC en voor zover ik weet nog niet voor intel:S

Succes met verder zoeken.

Reageren