Ik ben van plan een laptop te gaan komen. Maar ik kan geen sites vinden waar ik bijvoorbeeld dingen kan invullen en dat er dan een laptop uit komt rollen... zeg maar.
maar 1 minpunt op deze machine is dat er aan de rechterkant naast het toetsenbord een barst kan komen, dit is heel zonde, (ik heb het nu) maar hij draait net zo lekker
[quote='Robert schreef op 25.03.2007 16:05']Als je veel thuiswerkt koop dan een laptopstandaard met usb hubje erin (kost wel 100 euri) Je sluit een toetsenbord, muis (evt. boxjes ofzo) aan op de hub. Je schuift je laptop erin en je kan je scherm op de juiste hoogte stellen. (tenminste hij is verstelbaar) en je werkt er dan net zo mee als op een desktop computer.
(dit is ook nog eens beter voor je lichaamshouding, dus echt een aanrader)
Je bedoelt zo'n dockingstation, Robert? Dat kan inderdaad een handige oplossing zijn voor thuis.
Moet binnenkort waarschijnlijk ook een laptop gaan aanschaffen voor op kot (Leuven). Bedoeling is dat hij gemakkelijk vijf jaar meegaat voor alle standaard 'studententaken'. Volgens mij heb ik dan zeker genoeg aan een budget van 700 euro. Volgens mij jij ook hoor Jason. Wat jij allemaal opnoemt, kan ik zelfs perfect doen op een oude Compaq Armada E500 (833Mhz, 256 ram) ;-) .[/quote]
Inderdaad een dockingstation, kon ff niet op de naam komen. Het werkt prima. ik gebruik de laptop voor school, maar omdat we meer mensen in huis hebben hier dan pc's en ik geen geld heb voor een eigen pc naast me laptop is dat een beetje me vaste computer geworden. Dus dan is zo'n dockingstation wel heel ideaal.
Voor wat betreft de taken heb ik er een zwaar hoofd in dat het op jou genoemde systeempje allemaal lekker naast elkaar draait (dus tegelijk) Photoshop CS2 gebruikt naast windows al een heel groot deel van je memory, dus erg lekker zal het niet gaan op dat bakkie van je.
Dockingstations.... Erg leuk, maar duur. Daarnaast is het een kunst om ze te vinden en moet jouw laptop er wel mee over weg kunnen. Let daar dus op bij de aanschaf.