Ik kwam voor het eerst echt in aanraking met php door criminals ( waar ik al lang mee gestopt ben gelukkig ) daarvoor deed ik het al een klein beetje maar deed er nog niet echt heel veel mee.
Daarna heb ik veel hier geleerd en van andere scripts:)
Jah ik ben ook door criminals in de ban van PHP gekomen ... :s maar ik wil altijd te snel zijn met leren en dingen proberen te maken die ik helemaal nog niet kan maken (ik wil bv een promotiesite maken maar dat kan ik van men leven nog niet realiseren)
Maar de open-source criminals scripts zijn te slecht gescript
Het boek PHP voor het World Wide Web in 1 a 2 dagen van A tot Z doorgenomen en daarna allerlei scripts zitten doorspitten. Vervolgens bedacht wat ik zou gaan maken (eenvoudig begonnen) en dit uitgewerkt.
De PHP-handleiding op www.php.net heb ik altijd bij de hand, je kunt niet zonder.
Waar ik wel voor oppas, is dat ik niet het wiel opnieuw ga uitvinden. Wanneer ik iets nodig heb, Google ik eerst even voor een kant-en-klare oplossing, dat een stuk sneller. Leer je ook een boel van!
Inmiddels script ik zelf een stuk minder dan in het begin omdat er een stuk slimmer en eenvoudiger wordt gewerkt. PDO, Smarty en FPDF zorgen voor het php-gedeelte van mijn scripts en PostgreSQL doet de rest.
Ik heb altijd al interesse gehad in computers, en toen ik mijn eigen computer kocht (jaar of 7 geleden) ging ik aan de slag met HTML. Daarna ging ik een website voor mijn moeder maken, die wat dynamischer moest zijn, dus ging ik aan de slag met PHP. Hele kleine stapjes, een simpel switch-statement om een menu te maken was al vrij moeilijk, en bijzonder trots op mezelf. In die periode ben ik ook lid geworden van PHPhulp volgens mij. Mijn informatie haalde ik van internet.
Het duurde wel vrij lang voordat ik een boek kocht over PHP; dat was pas een jaar of 4 geleden. Dat meteen uitgelezen, daarna wat meer boeken gekocht en gelezen, en nu ben ik nog steeds aan het leren :)
nice :) ik heb het boek : PHP5 en MySQL: het complete handboek (T. converse) gaan lenen in de bieb :) maar dat is een boek"je" van 1025 dat je niet zomaar uitleest :)
Ik zit juist aan het hoofdstukje array(s) al het voorgaande is al moeilijk uitgelegd :s hopelijk wordt het makkelijker en makkelijker :o anders kan ik niet meer volgen ;)
k begon met een html website, daar wou ik een login systeem in bouwen (met html) had er toon 0,0000 % verstand van, ben toen met boeken bezig geweest veel tutorials e.t.c