Heb PHP me eigenlijk beetje zelf aangeleerd door het doorlezen van script hier op PHPHulp en andere PHP sites. En natuurlijk veel uitproberen.
Heb maandje geleden mijn eerste boek gekocht om meer te weten te komen over OOP.
Eerste script wat ik heb gemaakt is een Contact Formulier en dat staat hier ook wel op PHPHulp. (Natuurlijk was dat niet gelijk die versie en geleidelijk verbeterd).
?
Onbekende gebruiker
29-03-2007 15:08
Ik ben gewoon ontiegelijk veel scripts doorgespit van hotscripts.com. Allerlei functies daadwerkelijk opgezocht op php.net en bestudeerd.
Later na ben ik een home server gaan opstellen met behulp van XAMP, WAMP en al die andere dingen. Allemaal experimenten erop gezet en uitgetest om te zien wat voor een effect ze allemaal hadden.
Daarna ben ik gaan 'zeuren' om daadwerkelijk een webhosting te kopen en ben nu m'n eigen site aan het beheren. Ook ben ik met nog iemand bezig met een erg lastige uitdaging. Een online realtime strategy game op aan het zetten en in elkaar het scripten. Deze uitdagingen helpen enorm , omdat je alleen zo echt intensief met PHP kunt samenwerken.
Jaren geleden begon een goede vriend van mij met een eigen bedrijf, wij werkte toen samen bij de Vobis en zodoende kwam ik met PHP in aanraking. Enkele jaren zijn we elkaar uit het oog verloren en later zijn we elkaar op een leuke manier tegengekomen (werkt allebei een half jaar aan PHP verschillende PHP projecten bij Schuitema) en dagen aan de praat geraakt. Het bedrijf draait nogsteeds, erg goed zelfs en hij zou graag willen dat ik serieus bij hem aan de slag ga. Op dit moment werk ik wel voor hem maar dat zijn meer losse projecten.
Mijn kennis heb ik simpelweg vergaard met dank aan internet, ik heb dus eigenlijk ook geen enkel boek open geslagen. Gewoon PHP.net doornemen en gewoon _doen_. Verzin wat leuks, probeer het uit, ga aan de slag.
Vanaf het nieuwe schooljaar ga ik overigens een half jaar PHP les geven op de Hogeschool Utrecht. Opzich ook een geweldige uitdaging en zodoende kan ik mijn kennis weer delen :).
ik ben nog steeds php aan het leren, maar ik ben er gewoon een keer naar gaan zoeken toen ik een gastenboek wou. Toen ben ik hier terecht gekomen.
Ik heb scripts uitgeprobeerd enzo en toen ben ik gaan proberen ze te veranderen zoals ik ze wou en dat lukt mij nu aardig.
ben in aanraking gekomen via een vriend van me
van hem heb ik ook heel veel kennis opgedaan
scripts bestudeert en alles uitgezocht
half jaartje en toen kon ik het al redelijk
maar ik ben er nog lang niet :P
En wie is er dan wel? Het lijkt mij sterk dat er ook maar 1 programmeur is die met droge ogen kan beweren dat hij echt alles (binnen redelijke tijd) kan maken wat je maar kunt bedenken. Er zijn gewoon teveel toepassingen mogelijk.
Het belangrijkste is dat je goed kunt zoeken. Je hoeft namelijk niet alles te weten, als je maar weet waar je het antwoord kunt vinden!
wat is eigenlijk die PostgrSQL? je hebt er al vaak naar "verwezen" maar als ik naar de download page ga krijg ik een heel directory en met file's in van een paar KB... :s