Ik ben weer begonnen om programma's te maken voor windows.

Nu wil ik een administratie programma maken, met een klantenbestand enzovoorts.

Welke programmeer taal raden jullie mij aan?

Heb klein beetje ervaaring met Visual Basic, maar dit bevalt mij niet echt.

Groetjes, Robin.
welke talen nog meer als ik vragen mag?
Voor Windows? Waarom maak je het niet gewoon in Access?
Access is toch een soort exel?

Ik wil gewoon een administatrie programma maken...

@barry
Uhm, kwa ''programma's'' alleen Visual basic...

Mijn ervaring met webdesign/code is wat groter. ;)

Groetjes, Robin.
Je kan zoiets altijd in C++ maken, maar wat Jan al zegt: in Access kan je heel mooie dingen maken. Je hebt die standaard database interface, maar je kan hele "formulieren" opstellen die ook allemaal aan elkaar zijn gekoppeld. Dit kan je op een grafische manier uitwerken, en je kan het zo maken dat je geen ACCESS startscherm krijgt (standaard) en de boel dus niet kan bewerken, tenzij je het programma op met een toetscombinatie en muisklik opstart.
Dus eigenlijk maak je deels je eigen programma, ware het niet dat je wel Access nodig hebt om het te gebruiken. (of zijn er tegenwoordig ook alternatieven voor?)

Tjah, je kan het ook doen op een lokaal servertje. Download een serverpakketje van internet (WAMP, XAMPP oid) en ga met PostgreSQL en PHP aan de slag. Dit werkt ook prima, maar in Access is het allemaal iets gemakkelijker te realiseren.
Mijn eerste idee was ook php/sql maar later dacht ik aan de beveiliging...

En ik vindt internet exploder lelijk, mijn bedoel is om echt een aparte appalicatie te maken?

@arjan
De watte? xD

Groetjes, Robin.
Lang leve .NET Framework met een aparte control loze browser optie...
Jah duidelijk man..

Vraagje:
Waar slaat access zijn gegevens op, en wat is het verschil tussen vb en access?
robin schreef op 01.04.2007 21:34
Mijn eerste idee was ook php/sql maar later dacht ik aan de beveiliging...

En ik vindt internet exploder lelijk, mijn bedoel is om echt een aparte appalicatie te maken?

@arjan
De watte? xD

Groetjes, Robin.

In full screen kan er niet veel lelijk aan zijn Robin, een pagina is zo te maken dat die in full screen opend. (evt via omweg, dus die redenering vind ik waardeloos) Dat je een aparte applicatie wil maken lijkt me ook een beetje onzinnig. Er zijn op internet genoeg (kleine) database tooltjes te vinden (al dan niet gratis) waar dit allemaal in zit. Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik vind het eerlijk gezegd niet slim om het wil opnieuw uit te willen vinden.
Je kende toch VB? Ga ff kloten met Microsoft Visual Basic... Weet ff niet meer hoe dat ding heet...

Reageren