Klopt Jan, het is ook de bedoeling voor grote gegevensbestanden echter Robin vraagt voor een programmeertaal. Je kan het met COBOL ook "klein" houden. Gezien het aantal post van hem is het zeker geen groentje en vind hij het m.i wel leuk om wat anders te proberen.
Maar als je er ook altijd van op aan wilt kunnen, geef mijn portie dan maar aan Fikkie.
Als dat je criterium is, kun je geen een DB meer gebruiken. Dat heeft het er mee te maken. Access heeft zijn beperkingen, MySQL heeft zijn beperkingen, elk programma heeft zijn beperkingen.
@Jan: Maar Access heeft records 'zomaar' laten verdwijnen. Ik weet heel goed wat ik zelf maak en of daar een fout in zit die zoiets zou kunnen veroorzaken. En dat was niet het geval.
Edit: Mijn allereerste 'database' heb ik ooit geheel zelf gebouwd in assembler. Daar verdween nooit wat. Dus ik neem aan dat ik er toch wel een beetje kijk op heb. ;-)
@ SanThe: je zult ongetwijfeld gelijk hebben. Access heeft echter ook een ontwikkeling doorgemaakt en ik durf het tegenwoordig best aan te raden als ontwikkeltool. Zeker in een multi-user Windows omgeving.
@ Ed: COBOL is zeker iets anders. Mij benieuwen of de TS iets heeft aan onze discussie ;-)
[quote='Robert schreef op 01.04.2007 21:28']
Dus eigenlijk maak je deels je eigen programma, ware het niet dat je wel Access nodig hebt om het te gebruiken. (of zijn er tegenwoordig ook alternatieven voor?)
Via de SDK (Software Development Kit) kun je ook een "stand-alone" maken, zodat de client geen Access nodig heeft.[/quote]
Kun je daar wat meer informatie over geven? Ik kan het zo niet vinden namelijk, en het zou wel heel gemakkelijk zijn.