Beste PHPHulpers,

Via deze weg wil ik jullie informeren over een recente stap in mijn leven. Ik heb besloten om mijn functie als moderator op PHPHulp neer te leggen. Ik ga jullie dan ook verlaten, niet als persoon maar wel als moderator.

Als moderator op PHPHulp ben je eigenlijk een gewone user, je hebt dezelfde rechten (behalve dan dat je topics kunt dichtgooien) maar je word niet behandeld als een gewone user. Users zien je blijkbaar als een soort 'opper-phper' die tijd over heeft om iedereen maar te helpen met zijn of haar problemen. Mijn mailbox explodeerd dan ook bijna uit zijn voegen met dingen als 'kan jij dit even voor mij maken'. En als mensen niet snel genoeg op het forum geholpen worden sturen ze mij een PM, E-mail of voegen ze mij toe op MSN.

Combineer bovenstaande met mijn persoonlijkheid, ik wil graag iedereen helpen, en PHPHulp kost je gewoon een enorme berg tijd. Tijd die ik liever in andere projecten kan stoppen, projecten waar ik zelf mijn enthousiastme en intresse in kwijt kan.

PHPHulp is aan het veranderen, het niveau veranderd en daarmee ook de gemiddelde PHPHulp gebruiker. Zelden kom ik iets tegen waar ik echt een avondje lekker mee kan stoeien of iets ingewikkeld waar ik weer van kan leren. Daarintegen is het aantal topics van mensen die zich registreren om hun vraag te dumpen wel aan het toenemen.

Ik voel mij niet meer thuis op PHPHulp en toch steek ik er een hoop tijd & moeite in. Als moderator gaat dat op een soort verplichte basis, niet zozeer verplicht als in contractueel maar meer als... je hebt toch een soort verantwoordelijkheid. En daar heb ik geen zin meer in.

Dus ik leg mijn functie neer, maar als persoon blijf ik hier aanwezig. Al was het maar omdat er een aantal personen hier rondlopen waar ik het goed mee kan vinden en ik hier altijd wel wat kan leren.

'The mind is not a vessel to be filled, but a fire to be kindled.'

awwwww

maar wie moet nou mn posts strippen en mn topics sluiten?
OK..Arjan. Jammer dat je stopt, maar ik kan het heel goed begrijpen. Het valt mij ook op dat niveau steeds verder daalt.
Ik heb hier verder niets te zeggen, maar het zou misschien een tip zijn dat moderators wat strenger worden en eens wat topics dichtgooien, ipv. zomaar alles laten staan.
In ieder geval Arjan...bedankt voor alles wat je voor ons betekent hebt (en nog gaat betekenen ;-)).
Saimen schreef op 03.04.2007 13:42
... maar het zou misschien een tip zijn dat moderators wat strenger worden en eens wat topics dichtgooien, ipv. zomaar alles laten staan...

Dat heeft te maken met de doelgroep van PHPHulp en niemand voelt zich goed bij een strenger moderatie beleid. In dat geval sluit je namelijk de doelgroep bijna geheel uit.

wes schreef op 03.04.2007 13:41
awwwww maar wie moet nou mn posts strippen en mn topics sluiten?

Jij hebt altijd een mooi plekje in mijn hart schat (K)
Saimen schreef op 03.04.2007 13:42
OK..Arjan. Jammer dat je stopt, maar ik kan het heel goed begrijpen. Het valt mij ook op dat niveau steeds verder daalt.
Ik heb hier verder niets te zeggen, maar het zou misschien een tip zijn dat moderators wat strenger worden en eens wat topics dichtgooien, ipv. zomaar alles laten staan.
In ieder geval Arjan...bedankt voor alles wat je voor ons betekent hebt (en nog gaat betekenen ;-)).

Hmm, was ook mijn instellingen.. Maar op een dag dacht Bas daar anders over...

Edit: Maar Bas zijn redenering was niet hetzelfde als die van Arjan..
Arjan Kapteijn schreef op 03.04.2007 13:46

Dat heeft te maken met de doelgroep van PHPHulp en niemand voelt zich goed bij een strenger moderatie beleid.

nou, niemand... ;)

nog opvolgers opt oog arjan?
Moderetters zijn hier niet om strenger te zijn. Ze zijn er om een discussie te leiden. Straks krijg je PHPfreakz toestanden...
@Arjan: Ik vind het jammer dat we een goede (moderator)kracht kwijtraken. Maar als ik jouw stukje zo lees dan weet ik precies waar je het over hebt. Ik ben dan wel slechts een gewoon forumlid, maar dat phphulp momenteel verandert is een feit. En ook ik ben daar niet altijd even happy mee. Ik denk dat je er goed aan doet om een duidelijke keuze voor jezelf te maken. Mensen helpen moet alltijd een wisselwerking hebben, qua gevoel, anders raakt de batterij leeg.

Ik neem aan dat jij je energie snel genoeg weer in een ander 'hulp' project zult stoppen. Ik wens je dan ook zeer veel succes en liefs in de toekomst.

SanThe.
Jammer dat je stopt Arjan maar ook ik kan het zeker begrijpen. Het is begrijpelijk dat je als moderator vrij veel tijd moet steken in vragen van mensen, maar als het minder uitdagend wordt door het niveau van de vragen begrijp ik het ook goed dat je er steeds minder zin in hebt.

Heb hier namelijk ook al een keer een opmerking over gemaakt (klik) Misschien is er een manier om het niveau van het forum weer omhoog te krikken, maarja, daar moet dan een oplossing voor gevonden worden.

In ieder geval hartstikke bedankt voor wat je voor PHPhulp betekent hebt en misschien ook nog gaat betekenen. Heb altijd veel geleerd van jouw scripts en tutorials.
spijtig arjan toch wil ik je bedanken voor de vele kere die je mij geholpen hebt ;)
Uiteraard zal ik nogsteeds actief blijven op PHPHulp maar dan gewoon meer waneer ik het leuk vind :).

Reageren