Beste PHPHulpers,

Via deze weg wil ik jullie informeren over een recente stap in mijn leven. Ik heb besloten om mijn functie als moderator op PHPHulp neer te leggen. Ik ga jullie dan ook verlaten, niet als persoon maar wel als moderator.

Als moderator op PHPHulp ben je eigenlijk een gewone user, je hebt dezelfde rechten (behalve dan dat je topics kunt dichtgooien) maar je word niet behandeld als een gewone user. Users zien je blijkbaar als een soort 'opper-phper' die tijd over heeft om iedereen maar te helpen met zijn of haar problemen. Mijn mailbox explodeerd dan ook bijna uit zijn voegen met dingen als 'kan jij dit even voor mij maken'. En als mensen niet snel genoeg op het forum geholpen worden sturen ze mij een PM, E-mail of voegen ze mij toe op MSN.

Combineer bovenstaande met mijn persoonlijkheid, ik wil graag iedereen helpen, en PHPHulp kost je gewoon een enorme berg tijd. Tijd die ik liever in andere projecten kan stoppen, projecten waar ik zelf mijn enthousiastme en intresse in kwijt kan.

PHPHulp is aan het veranderen, het niveau veranderd en daarmee ook de gemiddelde PHPHulp gebruiker. Zelden kom ik iets tegen waar ik echt een avondje lekker mee kan stoeien of iets ingewikkeld waar ik weer van kan leren. Daarintegen is het aantal topics van mensen die zich registreren om hun vraag te dumpen wel aan het toenemen.

Ik voel mij niet meer thuis op PHPHulp en toch steek ik er een hoop tijd & moeite in. Als moderator gaat dat op een soort verplichte basis, niet zozeer verplicht als in contractueel maar meer als... je hebt toch een soort verantwoordelijkheid. En daar heb ik geen zin meer in.

Dus ik leg mijn functie neer, maar als persoon blijf ik hier aanwezig. Al was het maar omdat er een aantal personen hier rondlopen waar ik het goed mee kan vinden en ik hier altijd wel wat kan leren.

'The mind is not a vessel to be filled, but a fire to be kindled.'

Jongens, als jullie het over de IRC willen hebben doe dat dan in een ander topic, of op irc zelf ..
Dit heeft niets met het neerleggen van de functie van Arjan te maken. Het zoeken naar een vervanger en overleg over mogelijkheden om het toch weer beter te maken hier (-> ivm de reden van Arjan voor zijn besluit) hebben daar wel mee te maken.
Oei, oei,

Robert begint nu al met het strengeremoderator beleid, zelf al is hij nog geen Modje. We moeten op gaan passen

*bibber, bibber*

Nee Just kiddin'
Jammer dat je weggaat,
we zullen je missen!
Je hebt je taak als moderator zoiezo perfect gedaan!
PHP Newbie schreef op 04.04.2007 17:08
Oei, oei,

Robert begint nu al met het strengeremoderator beleid, zelf al is hij nog geen Modje. We moeten op gaan passen

*bibber, bibber*

Nee Just kiddin'

Haha, ik wil niet streng zijn :P En hoef ook niet persé mod te zijn, maar topics als deze gaan zo door elkaar lopen, als al die onderwerpen aan worden gehaald die er niets mee te maken hebben. :) ik bedoel er helemaal niets mee verder met die post, alleen klachten over een systeem kan je beter los van zo'n topic behandelen, omdat ze dan ook voor de bouwers van phphulp een stuk duidelijker zijn te vinden. :)
Je moet je niet inhouden Robert; Je verdient het en ik denk dat je die functie goed zal uitvoeren!
Je hebt wel gelijk. Moet ook eerlijk toegeven dat ik veel hulp van phphulp.nl haal en dump. Maarja, je moet ergens beginnen. Echter zitten er inderdaad een hoop nieuw spul bij wat vaak vermoeiend is.

Dank voor je bijdrage, hulp, scripts en scherpe antwoorden! Heb veel aan je hulp gehad. Bij voorbaat dank!
Uhm het is inmiddels 2,5 maand later, wat wil je hiermee bereiken? Je mag Arjan natuurlijk bedanken, zeker doen zelfs, maar dit vind ik kansloos.
Wat is kansloos? Ik keek toevallig op z'n profiel en kwam deze post van hem tegen. Had hem nog niet gelezen, dus ik post nog even m'n reactie.

What's your point Jonathan en onderbouw je opmerking eens als je over kansloos begint?

Reageren