Ik ben sinds kort met een website begonnen en daarbij kon ikzelf geen templatekeuze maken: oplossing mensen laten stemmen
nu kom ik een onverbetelijk execo uit tussen 2 templates en wil ik een parser maken. Een parser die mij aanstond vond ik hier
daar wordt gebruik gemaakt van .tpl (ik weet dat je dat met een of ander progje moet maken) en nu vraag ik me af of het eigenlijk wel gezond is om dat te gebruiken
Ligt er aan hoeveel zin ik heb en wat voor formaat project het om gaat. Over het algemeen vind ik het overzichteluijk om zoveel mogelijk de HTML en de PHPH te scheiden
Door schade en schande wijs geworden, ben ik de PHP en HMTL-code toch maar gaan scheiden. Wanneer je een programmeur de kans geeft om PHP-code in de template te zetten, dan zal dat ook gebeuren. En dan niet alleen om een foreach-lusje aan te maken, maar ook om complexe vergelijkingen en berekeningen te doen. En dat wil je dus niet in je template hebben.
Na de nodige ellende hiermee, ben ik overgestapt op Smarty waarbij PHP-code in de template onmogelijk is. Er komen altijd wel lussen en if-else-constructies voor, maar die hebben alleen maar te maken met presentatie van gegevens. En dat bevalt uitstekend!
.tpl is overigens slechts de naam die jij er aan toekent, .xxx doet het net zo goed.
Dus .XXX wil zeggen dat een ander programma misschien .tmp gebruikt en dan via code in de html daarnaar verwijst via een include-achtig iets
zijn er hier nog mensen die smarty of iets dergelijks gebruiken?
Dit is wat ik in mijn code heb staan:
<?
$tpl->display('index.tpl.php');
?>
De template heet dus index.tpl.php. Maar wanneer ik daar index.xxx van maak, gaat dat net zo goed. Je vertelt Smarty welke template er moet worden gebruikt en klaar is kees.