Ik ben sinds kort met een website begonnen en daarbij kon ikzelf geen templatekeuze maken: oplossing mensen laten stemmen
nu kom ik een onverbetelijk execo uit tussen 2 templates en wil ik een parser maken. Een parser die mij aanstond vond ik hier
daar wordt gebruik gemaakt van .tpl (ik weet dat je dat met een of ander progje moet maken) en nu vraag ik me af of het eigenlijk wel gezond is om dat te gebruiken

o, ja de site: klikkerdeklik
dus dan moet je de links ook in de aard van dat beginnen aanpassen?
Moet je dan bvb http://www.voorbeeld.com/index.tpl.php?page=home invullen
en als de persoon dan een andere template heeft gekozen moet je dan een scriptje maken die die je links automatisch aanpast aan je template? of ben ik al mis met mn voorbeeld?

Ik heb geen iedee hoe ik dat zal moeten doen (moet ik hiervoor een nieuwe topic starten?)
Ik denk dat iedereen een beetje mis zit.
Je moet je volledige layout css proberen te maken. Dan kun je namelijk gewoon css files wisselen
ow, dus wat moet ik nu doen; dit is allemaal nogal verwarrend hoor.
Moet ik nu met dat programma iets in de aard van template.XXX maken en dan uitbreiden met css of wat? Graag verduidelijking
@Jacco
als je twee compleet verschillende styles wil is alleen een andere CSS niet genoeg. CSS is wel het beste als je bijvoorbeeld alleen een andere kleur wil
D: id ik wil 2 compleet verschillende styles
(check dit even)
Met css kun je wel meer dan alleen een andere kleur geven! Een float left geeft een totaal ander beeld dan float right, om even een voorbeeldje te geven.

Met een template zorg je er voor dat de html-code correct wordt neergezet, met css zorg je er voor dat de boel correct door de browser wordt opgemaakt. Uiteindelijk heb je een combinatie van die 2 nodig om een fraaie presentatie te krijgen.
Nu spreken jullie elkaar tegen, maar swat, dat zie ik wel
Kan iemand me niet met een code helpen (of een goede guide) om dan te switchen tussen de 2 verschillende templates (met of zonder css)
Tegenspreken? Ik geef alleen aan dat je met css veel meer kunt dan alleen een lettertype kiezen en een kleurtje toekennen.

Wanneer de volgorde van de html-code en de data niet verandert, kun je prima uit de voeten met 1 template en diverse stylesheets. Wanneer je echter in 1 template wel een subnavigatie hebt en in een andere niet, dan gaat het al lastiger (maar niet onmogelijk) worden.

Blader eens op www.csszengarden.com om een indruk te krijgen van de css-mogelijkheden. Dezelfde html-code maar een totaal andere layout, een verschil van dag en nacht.
Ik zal zeker die zengarden uitpluizen, bedankt
Ik leg eens het hele verhaal uit: Er zijn 2 templates, die niet van onszelf zijn en die kandidaat zijn. Nu krijgen we de raad zelf eens inventief te zijn en dus komen er nog eens 2 bij van onszelf en deze templates zullen dus een verschillend menu hebben maar dezelfde pagina's moeten geladen worden
Ik zou de inhoud van de pagina's in aparte html (of txt) bestandjes stoppen en deze dan includen.
Het wordt mij duidelijk! Het begrip template is niet goed geformuleerd.

Wat jij als template hebt ontvangen, is de combinatie van html-code en de css-stylesheet. Het is dus niet de Smarty-template om html-code aan te maken.

Wanneer jij echter de bezoeker een keuze wilt geven tussen look&feel nummer 1, 2, 3 en 4, is het wel zo handig om voor alle html-code dezelfde html-code te gebruiken, dus 1 Smarty-template. De keuze tussen 1,2,3 en 4 is dan een keuze tussen de verschillende stylesheets. Op zengarden krijg je te zien wat de mogelijkheden zijn.

In plaats van Smarty kun je uiteraard ook een andere engine gebruiken, dat maakt voor het principe niets uit.

Reageren