Sorry voor de nogal vreemde titel, maar ik wist er niet echt een beter te verzinnen. Het is namelijk een nogal 'raar' probleempje.
Sinds een dag of twee zijn er een aantal 'grapjassen' van bij mij op school mij een beetje aan het treiteren door mijn weblog na te maken / belachelijk te maken. Ze kopiëren gehele berichten die ik plaats en veranderen her en der de inhoud zodat het fout lijkt, tot op het vunzige af. Ook vermelden ze expliciet mijn naam op verschillende pagina's, iets wat ik helemaal niet graag heb.
Nu heb ik hen al vriendelijk gevraagd ermee op te houden of op zijn minst mijn naam en de gelijkende berichten te verwijderen, maar daar willen ze geen gehoor aan geven.
Nu zit ik een beetje met een probleem dus en vraag ik mij af welke stappen ik zou kunnen ondernemen tegen hen?
ik weet niet of die "verschillende pagina's" van hen zijn, of van een andere webmaster, maar als die van een of andere webmaster is, dan zou je hem kunnen vragen de berichten te verwijderen en eventueel hen een ban op leggen indien mogelijk.
Maar voor de rest is dit inderdaad best wel een probleem, want internet is natuurlijk zo groot en je kunt er zoveel mee, dus ook dit soort dingen, het is eigenlijk heel moeilijk tegen te houden :s
Die mail moet dan gestuurd worden naar hun ISP of naar de hoster van hun website? In dit geval is dat blogger. Ik heb hun website al ge-flagged, maar dat heeft nog geen resultaat gehad.
[edit]@ Stefan: die pagina's zijn weldegelijk van hun, maar ze maken gebruik van een gratis Blogger account. Nu vind ik geen mogelijkheid om naar Blogger te mailen ofzo, maar wel die flag-methode. Dat heb ik al geprobeerd, maar tot op heden geen resultaat. Waarschijnlijk zal één flag niet genoeg zijn :-( .
Zoals je zegt, is het ook heel lastig om er iets aan te doen. Het is allemaal maar virtueel enzo.[/edit]