hey
ik moet hier een testomgeving inrichten met PHP, IIS en MSSQL en voor zover is mij hetvolgende gelukt:

- IIS Werkend.
- MSSQL Werkend.
- PHP Werkend.

Nu heb ik alleen het volgende probleem.
Ik moet via PHP een connectie maken naar de MSSQL database, nu weet ik dat de functie hiervoor is mssql_connect();
Maar zodra ik die functie aanroep komt die ermee dat die de functie niet herkent terwijl de module hiervoor wel in php geconfigureert is.
Ook als ik mysql_connect probeer krijg ik hetzelvde.
Ik heb hieruit een paar testjes uitgevoert met een While loopje, Echo en Session_start.
Dit werkt echter allemaal goed.
Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen ?

Wat onderliggende informatie:
- Ik heb op IIS een aparte website aangemaakt (genoemt FAQ) en hiervoor een map op C: aangemaakt en hem er netjes naartoe doorverwezen, deze staat wel ingesteld op poort 81. om de een of andere reden krijg ik hem niet op 80.
- Ik heb een handmatige installatie van PHP uitgevoert in verband met IIS, dit heb ik gedaan met de guide van Deze website
- De server is Windows Server 2003
- De MSSQL versie is 2005
- De versie van PHP is natuurlijk versie 5
- De IIS versie is degene die er bij Windows Server 2003 bijzat

-- Vincent
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad als jij, het kan zijn dat het met ntwdblib.dll te maken heeft.

van ntwdblib.dll en php_mssql.dll had ik nieuwere gedownload en overschreven, ik geloof dat het toen opeens wel werkte.
ja de php werkt nu wel
maar nu moet ik een connectie zien te maken naar de MSSQL database
en dat is een beetje tricky
dus als iemand hier wat van weet hoor ik het graag :)

Reageren