hey
ik moet hier een testomgeving inrichten met PHP, IIS en MSSQL en voor zover is mij hetvolgende gelukt:

- IIS Werkend.
- MSSQL Werkend.
- PHP Werkend.

Nu heb ik alleen het volgende probleem.
Ik moet via PHP een connectie maken naar de MSSQL database, nu weet ik dat de functie hiervoor is mssql_connect();
Maar zodra ik die functie aanroep komt die ermee dat die de functie niet herkent terwijl de module hiervoor wel in php geconfigureert is.
Ook als ik mysql_connect probeer krijg ik hetzelvde.
Ik heb hieruit een paar testjes uitgevoert met een While loopje, Echo en Session_start.
Dit werkt echter allemaal goed.
Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen ?

Wat onderliggende informatie:
- Ik heb op IIS een aparte website aangemaakt (genoemt FAQ) en hiervoor een map op C: aangemaakt en hem er netjes naartoe doorverwezen, deze staat wel ingesteld op poort 81. om de een of andere reden krijg ik hem niet op 80.
- Ik heb een handmatige installatie van PHP uitgevoert in verband met IIS, dit heb ik gedaan met de guide van Deze website
- De server is Windows Server 2003
- De MSSQL versie is 2005
- De versie van PHP is natuurlijk versie 5
- De IIS versie is degene die er bij Windows Server 2003 bijzat

-- Vincent
De server is een testmachine.
Hierop zal ik een FAQ Systeem moeten programmeren en hierop komt dan ook de nieuwe ILP te draaien.
Dus ik heb hierop nu nog vrij spel.
heb je ook in je IIS de extensie .php, .php3 en .phtml gekoppeld aan je php.cgi?

edit:

Doh.. anders krijg je ook geen foutmelding.. nevermind.. :)
Ik heb net nog even wat op tweakers erbij gezet.
Dus zal het hier ook even plaatsen.

Wat ik net heb uitgevoert:
- IIS verwijdert
- PHP5 verwijdert

Daarna heb ik IIS er opnieuw opgezet. Dat werkte.
Daarna PHP5 met 2 guides naast elkaar erop gezet en een beetje gekeken hoe het allemaal werd uitgelegt.
Echter na de installatie, zelvde probleem.
Hij blijft de source-code weergeven.
Misschien ook wel leuk om te weten is dat ik op php 5.2.1 draai, echter zijn die guides voor oudere php-versies.
Ik weet niet of er verschil zit in deze versies kwa IIS ondersteuning.
Dus als iemand hier wat meer over weet hoor ik het graag.

Edit.
En nu eerst een sigaretje
Ik heb echt géén idee óf dat wat uitmaakt, maar probeer het eens met een oudere PHP-versie die in die beschrijvingen staan...

Elwin
Daar heb ik al voor zitten kijken op php.net.
Daar zie ik alleen de nieuwere versie staan en PHP4.
Dus ik ga zo even op jacht naar de PHP5 die in de guide staat.
Echter moet ik nog even wachten voordat ik verder kan, moet eerst even een vast ip krijgen voordat ik hem aan het netwerk hier kan hangen.
Dus zal wel weer ene uurtje duren.
Ik heb denk ik nog wel die versie op mijn server staan... Ik kijk even voor je...

Edit:
Niet nodig ook, PHP.net heeft ze zelf.

Elwin
Ok geweldig.
Bedankt
Nu nog even wachten op een ip voordat ik verder kan, anders kost het weer een cd-tje ><
Ik heb goed nieuws
ik heb er nu php 5.0.4 opgezet en dat werkt nu bijna 100%
alleen de functies willen nog niet helemaal werken maar dat krijg ik wel gedaan.
Dus met de nieuwste versie van php werkt het helaas niet.
denk laat het even weten :)
Iig beter dat het werkt. Jammer dat het niet de nieuwe versie is,...

Elwin
Dat het niet de nieuwste versie maakt mij niks uit :)
Nu zit alleen met het probleem dat ik geen connectie krijg met de MSSQL database.
weet iemand misschien daar wat over ?

Reageren