hey
ik moet hier een testomgeving inrichten met PHP, IIS en MSSQL en voor zover is mij hetvolgende gelukt:

- IIS Werkend.
- MSSQL Werkend.
- PHP Werkend.

Nu heb ik alleen het volgende probleem.
Ik moet via PHP een connectie maken naar de MSSQL database, nu weet ik dat de functie hiervoor is mssql_connect();
Maar zodra ik die functie aanroep komt die ermee dat die de functie niet herkent terwijl de module hiervoor wel in php geconfigureert is.
Ook als ik mysql_connect probeer krijg ik hetzelvde.
Ik heb hieruit een paar testjes uitgevoert met een While loopje, Echo en Session_start.
Dit werkt echter allemaal goed.
Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen ?

Wat onderliggende informatie:
- Ik heb op IIS een aparte website aangemaakt (genoemt FAQ) en hiervoor een map op C: aangemaakt en hem er netjes naartoe doorverwezen, deze staat wel ingesteld op poort 81. om de een of andere reden krijg ik hem niet op 80.
- Ik heb een handmatige installatie van PHP uitgevoert in verband met IIS, dit heb ik gedaan met de guide van Deze website
- De server is Windows Server 2003
- De MSSQL versie is 2005
- De versie van PHP is natuurlijk versie 5
- De IIS versie is degene die er bij Windows Server 2003 bijzat

-- Vincent
Die tut heb ik ook compleet gevolgt.
Alles staat precies zo ingesteld zoals daar beschreven staat.
Dus ik weet het zelf ook niet meer.

edit
150 posts 0.0
Ook dat wat in dat document staat heb ik al geprobeert maar zonder resultaat
Ik heb eens even flink zitten testen met van alles en nog wat, maar niks lijkt te helpen.
Nu heb ik thuis ook een webserver draaien alleen zonder IIS (staat er wel op, maar niet geconfigureert)
Deze heeft een installatie gehad via Sokkit 4.0.
Toen ik op zowel de testmachine als op mijn eigen server phpinfo(); draaide viel mij gelijk 1 ding op

Mijn server:
Configuration File (php.ini) Path C:\WINDOWS\php.ini

Testserver
Configuration File (php.ini) Path C:\WINDOWS

Nu weet ik niet waar ik de php.ini verder moet configureren dus.
Wat mij ook opvalt is zodra ik php.ini in C:\Windows of in C:\php plaats compleet php ermee stopt.
Plaats ik hem in een submap zoals bijvoorbeeld C:\php\ext dan werkt het wel.

Ik ben ook bezig geweest met in het register de php.ini file aan te wijzen maar dit heeft echter geen nut. hij blijft verwijzen naar C:\Windows.

Alle 3 de guides die ik tot nu toe heb gebruikt bieden geen verheldering hierover en ook geen oplossing.
Dus op dit moment sta ik weer vast.
Dus als iemand nog ideeen heeft, graag.

Mvg,
Vincent
*bump*
nog geen oplossing gevonden
't Klinkt erg vreemd Vincent. Mijn ervaring is dat PHP en IIS zeer goed samenwerken en ik heb nooit moeilijkheden ondervonden bij de installatie van het geheel. Als je mogelijkheden hebt tot remote-ondersteuning wil ik wel een poging wagen.
Helaas is remote ondersteuning geen optie.
Het is geen server die bij mij thuis staat maar in het bedrijf.
Er wordt vandaag/morgen wel een glasvezel naartoe gepatcht maar dat is alleen zodat ik er wat makkelijker bestanden op kan tappen.
Wat ik echter nog wel ga proberen is de php.ini van mijn server naar die server overzetten, hiervan laat ik nog wel wat weten.
php.ini's overzetten raad ik je toch af.
Heb je php soms (in een eerder stadium) via die installer geïnstalleerd? Aangezien je wijzigingen in de registry hebt gemaakt?

Ik zou gewoon nog eens een volledig PHP-zipje downloaden, deze uitpakken in een nieuwe map en IIS van scratch af aan configureren. Laat de ini-file ook gewoon in de php-directory staan, verwijder de reeds aanwezige referenties in IIS naar PHP etc.

Succes!
Ik begin ook als dit niet werkt weer van voor af aan.
Maar bij tweakers.net ben ik ook al bezig geweest en daar kwamen ze erop dat de php.ini niet goed was.
Dus zo kwam ik dan op het idee om hem vanaf mijn eigen webserver over te tappen.
Ach.. zolang het geen productieserver is (waar operationele websites op draaien) en je je originele php.ini bewaard, kan je makkelijk even kopiëren en plakken...

Elwin

Reageren