Hey forummerssss

wat vind je het meest iritante gebeurtenis als je aan het programeren bent?

Ik vind het heel iritant dat als ik programeer dat me script niet werkt en dat er iemand me probeert te helpen dat het wel lukt. Dan gaat de gene die me geholpen heeft weg en dan werkt me script niet. bleeh
had ik ook een keer ooit, zeer irri
Ik vind het meest irritante dat het toch altijd nóg beter, nóg netter en nóg korter kan.
Okee, wat ik irritant vind:

soms loop ik tegen een probleem aan, waarvan ik intuitief aanvoel dat er een elegante oplossing moet zijn, maar die schiet me niet te binnen. Wat me wel te binnen schiet is een brute force oplossing waarvan ik weet dat hij wel werkt.

Zodra ik die lelijke oplossing geimplementeerd heb, schiet me meestal binnen een week de elegante oplossing te binnen!
Dat je later pas te horen krijgt dat er bij een te maken script nog allerlei andere dingen bij moeten?

Unexpected end at [insert regelnummer van de laatste regel van je bestand]?

Slechte muziek op de achtergrond?

Een deadline?

Als er geen phpmyadmin aanwezig is? (Ja dat heb ik nodig :-P)

Geen zin? :-O
Mijn grootste irritatie tijdens het programmeren is wanneer de koffie op is maar dat is nog wel makkelijk op te lossen.

Maar het verhaal van @jan koehoorn komt mij ook bekend voor, ik hoef het niet te verwoorden meer gezien zijn irritatie mij wel past.

Irritatie heb ik niet zo gauw tijdens het programmeren, Ik ben echt zo ingesteld van alles wat ik fout doe of anders had kunnen doen is beter om mee te maken zodat ik er nu van leer dan pas later.

En het leukste aan dingen die je irriteren, ze komen altijd wel vaker dan éen keer voor.

Het meest irritante is dat moeders altijd mn kamer binnen loopt als ik aan het programmeren ben.
Ik ben nu al een tijdje bezig met PHP maar moet nog steeds veel leren daarom loop ik regelmatig tegen dingen aan waar ik hard en goed over moet nadenken.
En als moeders dan binnen komt en met je wil "praten" dan heb ik niet veel geduld meer over.
Mijn grootste irritatie is dat ik tussendoor even PHPhulp check en zie dat mensen verkeerde of achterhaalde antwoorden geven en dat ik geen tijd heb om het uit te leggen aan de community. Dit is ook een beetje de reden dat je me soms een tijdje nergens op ziet reageren. Ik ben een perfectionist en dat is soms ook een nadeel.

Om m'n irritatie verder uit te leggen. Ik irriteer me het meest aan het feit dat bepaalde bekende en gerespecteerde forumleden regelmatig foutieve informatie geven of eindeloos doorvragen over een onderwerp terwijl het juiste antwoord vaak wordt gegeven door een minder bekend en gerespecteerd persoon, terwijl die dan gewoon genegeerd wordt, totdat een gerespecteerd member aangeeft dat die persoon gelijk heeft.

Ik vind dit de "schuld" van de community, aangezien men een cultuur creëert waarin bepaalde mensen als superprogrammeurs worden neergezet, terwijl ze gewoon harde helpers zijn en niet altijd gelijk hebben. En dat men er altijd van uitgaat dat moderators en administrators altijd gelijk hebben.

Veel irritaties dus aan mijn kant.

Verder irriteer ik me mateloos aan mensen die op msn vragen of ik ze even kan helpen met iets en me dan een uur van m'n werk houden.

En bellende klanten.

Oh en HTML irriteert mij het meest.
Ik irriteer me aan CSS, Bill Gates (en gemaakte (mislukte) programma's), en als ik een site bouw, hij is bijna af en ik bedenk dat OOP veel beter was geweest.

@PHPerik: Ook ik ben een mierenneuker.

Oh ja, en ik irriteer me zeer zwaar aan criminals.
Ik irriteer me er aan dat ik alles vijf keer doe voordat ik ervan overtuigd ben dat de eerste oplossing toch echt de beste was.
SanThe schreef op 16.05.2007 00:31
Ik vind het meest irritante dat het toch altijd nóg beter, nóg netter en nóg korter kan.

Same here

Reageren