wat vind je het meest iritante gebeurtenis als je aan het programeren bent?
Ik vind het heel iritant dat als ik programeer dat me script niet werkt en dat er iemand me probeert te helpen dat het wel lukt. Dan gaat de gene die me geholpen heeft weg en dan werkt me script niet. bleeh
designen vind ik zwaar irri. Programeren is leukwaar ik me aan erger is het feit dat je tijdens het programmeren altijd de leukste vragen op PHPhulp voorbij ziet komen zodat je de helft van de tijd bezig bent antwoorden te geven.
Of eigenlijk antwoorden te herhalen (@Bas snippet DB??)
Ik irriteer me deraan dat ik al m'n programmeerwerk op een 517 Mhz computer moet doen met maar 192 mb ram geheugen derop...
Verder geef ik altijd snel op bij het maken van scripts omdat ik weet dat het beter en netter kan...
Ik heb dan ook al vaak genoeg gehad dat ik een script weer helemaal overnieuw begin te scripten en dat dan wel soms 5 keer en nog niet af maak ook:p...
En verder vind ik het kut dat ik niet een goed design programma heb... Want ik ben vaak ook meer tevreden als der gelijk een mooie layoutje bij zit..
@klaasjan: Ik heb het ook vaak dat ik iets handigs zie op PHPhulp maar even later niet meer weet waar het staat of hoe het heet..
Dat is heel herkenbaar, maar ik vind het ook wel leuk als het problemen zijn waar op dat moment niet zo 1,2,3 een antwoord op te geven is. Een beetje onderzoek doen, eea proberen, dat vind ik wel een leuk punt van programmeren.
Ik stop ook wel eens met scripts waarmee ik ben begonnen, maar later pak ik de draad eigenlijk altijd wel weer op.
Elwin schreef op 16.05.2007 10:55
Ook zijn die hinderlijke kleine foutjes irritant, zoals typfoutjes in var-namen, punt-komma's, etc. En dan zeker op servers zonder foutmeldingen. Dat je gewoon een mooi wit scherm krijgt. Super.
Dit is altijd eenvoudig op te lossen door je PHP bestanden te beginnen met:
<?php
// zet mogelijkheid weergeven errors aan
ini_set('display_errors', 1);
// zet errors weergeven aan
error_reporting(E_ALL);
?>
Als je je code met 1 van de 2 regels begint, krijg je keurig alle waarschuwingen te zien.
[edit]
Aanpassing adh van de reactie van Mebus
[/edit]
@Robert
Dat doe ik ook, aan de hand van een optie in de instellingen van de systemen die ik maak. Daarin kan je kiezen: Error-logging in beeld: Ja/Nee. Indien op Ja, dan laat die alles zien, indien op Nee dan slaat die foutmeldingen op in een bestand.
Maar soms wil je ff snel iets wijzigen en heb je het niet door dat je een typo maakt...
Daar heb je wel gelijk in ja, dat is wel irritant als dat dan uitstaat.
Gelukkig test ik alles offline met verder hetzelfde systeem als dat online staat. Werkt het offline goed, dan doet dat het online ook. -> Probleem wat jij hebt heb ik dus niet.
Ik irriteer me deraan dat ik al m'n programmeerwerk op een 517 Mhz computer moet doen met maar 192 mb ram geheugen derop...
Hoe herkenbaar… Daarom ben ik ook PHP opdrachten aan gaan nemen, om te sparen voor een nieuwe computer :-P
Pholeron
Ik irriteer me dat ik met veel pijn en moeite me aan een onzinnig gestelde deadline weet te houden (en de klant hier ook steeds op hamert)... en dat vervolgens wegens tijdgebrek de klant geen tijd heeft om 'er deze maand' naar te kijken.. *humpf*
Ik irriteer me aan het fenomeen tijd...mooie/nette oplossingen kosten vaak iets meer tijd, die win je later wel weer terug met aanpassingen / toevoegingen, helaas kom ik soms tegen dat iets "quick 'n dirty" wordt opgelost om maar net wat tijd te kunnen winnen, echt doodzonde!!!
Verder irriteer ik me vooral aan de grote diversiteit van PHP/SQL-versies en de onderlinge verschillen. Waarom draait niet iedereen gewoon PHP 5.2 en PostgreSQL 8+??? Het zou het leven zoveel makkelijker maken....
Als ik ff lekker bezig ben dat m`n broertje weer komt "m`n scherm heeft een zwarte vlek!, Kom je even? Heb je er weer een magneet bijgehouden? Ja. kom je het even maken??. Of, m`n computer is vastgelopen. Kom jij hem even maken???"
en dan ben ik weer een kwartier bezig om weer te beginnen waar ik aan bezigwas. En als het dan lukt komt $^&*Windows weer met errors!