wat vind je het meest iritante gebeurtenis als je aan het programeren bent?
Ik vind het heel iritant dat als ik programeer dat me script niet werkt en dat er iemand me probeert te helpen dat het wel lukt. Dan gaat de gene die me geholpen heeft weg en dan werkt me script niet. bleeh
Ik irriteer me dat ik met veel pijn en moeite me aan een onzinnig gestelde deadline weet te houden (en de klant hier ook steeds op hamert)... en dat vervolgens wegens tijdgebrek de klant geen tijd heeft om 'er deze maand' naar te kijken.. *humpf*
Het meest irritante vindt ik als ik om de 5 minuten gestoord word of ik even wat kan doen.
Verder vindt ik mijn geheugen ook wel irritant als ik weer eens niet op de naam van een standaard functie kan komen en die dus weer even op moet zoeken.
Ik irriteer me vooral aan de verschillen tussen browsers, wanneer we het over CSS hebben. 1 standaard die ook ECHT wordt gebruikt zou heel welkom zijn.
Verder heb ik inderdaad ook vaak dat ik iets maak en er dan nog eens naar kijk, en dan zelf een mooie aanvulling bedenk, of een manier waarop het anders (korter/netter) kan.
Verder irriteer ik me (nog) aan het feit dat ik niet genoeg tijd heb om me eens echt in het OOP gebeuren van PHP te verdiepen. Dus alles gaat nog procedureel, zij het dat ik wel vaak met functies werk.
Het meest irritante vindt ik als ik om de 5 minuten gestoord word of ik even wat kan doen.
Verder vindt ik mijn geheugen ook wel irritant als ik weer eens niet op de naam van een standaard functie kan komen en die dus weer even op moet zoeken.
k irriteer me dood als k er niet uitkom hoe k iets moet doen..
en op de één of aare vage manier schiet t me altijd 's nachts te binne en dan heb ik geen zin om er iets mee te doen.
dus stel k t uit naar de volgende dag en dan weet k niet meer hoe t ook alweer zat.. :S
Het meest irritante vind ik als ik aan het programmeren ben dat je vrouw/vriendin om de paar minuten roept; "kom je nu eindelijk". Terwijl je dan eindelijk een oplossing hebt voor een probleem wat al een tijdje speelt.
Ik heb geregeld dat ik 's nachts wakker wordt met een idee in m'n kop, dan gelijk naar m'n pc hobbel om het uit te typen (in duffe toestand).. en weer ga slapen. Als ik dan de volgende ochtend wakker wordt blijkt het 9 van de 10x gelijk te werken...
'k heb ook wel eens gehad dat ik 's morgens wakker werd en nieuwe code aantrof op m'n pc, zonder dat ik me kon herinneren dat ik het had getypt :P
Workaholic heet dat denk ik ;)
?
Onbekende gebruiker
16-05-2007 10:07
@pholeron
Hiervoor heb ik gewoon een pen en een kladblok naast mijn liggen.
@arjan
Dat ken ik ook heel sterk (momenteel wacht ik zelfs nog steeds op 3 foto's...)
Ik irriteer me in het algemeen het meest aan Internet Explorer. Dat ik drie stylesheets moet maken. Een voor de rest, een aangepaste voor IE6 en nog een aangepast voor IE7. Ondanks dat die voor IE7, meestal maar 10% van de grootte van die van IE6 is... :)
Verder irriteer ik me aan mezelf omdat ik geen limiet ken. Ik kan in al mijn projecten wel iets bedenken wat er bij hoort, maar wat niet binnen de afspraken ligt. Maar ik vind dat dat dan hoort en dan maak ik het ook... heel vervelend... :)
Ook zijn die hinderlijke kleine foutjes irritant, zoals typfoutjes in var-namen, punt-komma's, etc. En dan zeker op servers zonder foutmeldingen. Dat je gewoon een mooi wit scherm krijgt. Super.
En geen inspiratie hoe je iets aan moet pakken is irritant... Vaak helpt het dan om even lekker te gaan zitten in de auto, goede muziek op te zetten en een rondje te gaan rijden. Even alle gedachten op een rijtje zetten, zonder dat je werkelijk iets kan gaan doen voordat je die gedachten op een rijtje hebt (want je moet eerst nog terug...).
En veel praten (zoals de radio) op de achtergrond... Doe maar gewoon lekkere muziek.