Op mijn Acer laptop is een Windows XP Home Edition voorgeinstalleerd van Acer uit. Maar mijn harde schijf is zachtjesaan aan het sterven, dus zit ik met een probleem. De recovery cds zullen dan niet meer werken veronderstel ik, want deze lezen ook delen uit van een verborgen partitie op deze schijf.
Ik heb nog wel een Windows XP Pro CD liggen, maar die serie nummer is al bezet. Nu vroeg ik me af of die serie nummer van mijn Home Edition hier ook op zou werken? Ik gok van niet...
Iemand die tips voor me heeft om dit probleem op te lossen?
Ik zou je probleem gewoon eens voorleggen bij Acer, gewoon even kijken als je met hun in contact kunt komen en/of via de online support er misschien een oplossing voor je is.
De recovery cds zullen dan niet meer werken veronderstel ik, want deze lezen ook delen uit van een verborgen partitie op deze schijf.
Je kunt soms ook gewoon de benodigde extra drivers downloaden en die dan op een cd branden om erbij op te zetten.
Het is wel handig om dit eerst even bij de fabrikant na te vragen.
Als er bij je Revovery CD een serial zit, kan je die gewoon gebruiken. Mijn vader heeft een laptop met 'XP-home', wanneer hij Windows installeerd, hoeft hij géén licensie-code in te voeren. Diezelfde XP-home staat ook bij mij op de pc en ik moet wél een licensie-code invoeren en dat werkt perfect!
Ik heb nog nog eens in m'n kasten liggen neuzen, en kwam uit bij een OEM Versie van Windows XP Home, bijgeleverd bij m'n andere vaste pc. Ik dacht altijd dat die een Pro was, maar blijkbaar niet. Deze CD zou dus in principe bruikbaar moeten zijn met mijn key van deze XP?
Acer contacteren zie ik niet zitten, daar ze me vorige keer 3x van kastje naar de muur hebben gestuurd voor ik een firma vond die nieuwe AZERTY toetsenborden kon leveren. Voorts gaan ze me toch naar een andere firma sturen om een nieuwe harde schijf aan te kopen, en m'n laptop hier voor binnenzenden, zie ik niet zitten. Qua kosten dan. Een nieuwe laptopschijf kost op zich al genoeg...
De drivers zijn nadien geen probleem, die setups staan allemaal op de recovery CDs, en die kan je zo uitlezen. Had ik al eens geprobeerd.
Een image maken Jan, heb jij hier ervaring mee? Ik heb dit vroeger eens geprobeerd met Norton Ghost, en als de schijf niet identiek in grootte was, wou hij die toen niet restoren...
Als de OEM versie zou werken, die ik heb liggen, probeer ik die wel. Dat is eentje met SP2 ingebouwd, de versie op mijn laptop niet, en dien je SP2 nadien te installeren, en dat werkt soms eens tegen...
Ik heb SP2 ook nog moeten installeren met de OEM-CD van de laptop van mijn vader. Zelf werk ik niet op een laptop. Ik moest de versie op mijn eigen pc wel registreren! Beide systemen werken nog gewoon.
Een image maken Jan, heb jij hier ervaring mee? Ik heb dit vroeger eens geprobeerd met Norton Ghost, en als de schijf niet identiek in grootte was, wou hij die toen niet restoren...
Nee, zelf geen ervaring mee, maar leek me een logische optie. Als het lukt om je HD te klonen ben je natuurlijk klaar. De eerste tool op die pagina waarvan ik je een link gaf zag er veelbelovend uit.
Je moet Alcohol 120% downloaden..
Je zoekt er een ****** versie voor, en dan kan je heel makkelijk je image aanmaken. Die kan je dan eventueel op een cd schrijven, en dan is je CD klaar voor te installeren.
Jens
[edit] Mod edit:
Volgens mij had je de regels niet goed gelezen, GEEN aanzetten tot, het downloaden van illegale software.
[/edit]