Beste mensen

Op mijn Acer laptop is een Windows XP Home Edition voorgeinstalleerd van Acer uit. Maar mijn harde schijf is zachtjesaan aan het sterven, dus zit ik met een probleem. De recovery cds zullen dan niet meer werken veronderstel ik, want deze lezen ook delen uit van een verborgen partitie op deze schijf.

Ik heb nog wel een Windows XP Pro CD liggen, maar die serie nummer is al bezet. Nu vroeg ik me af of die serie nummer van mijn Home Edition hier ook op zou werken? Ik gok van niet...

Iemand die tips voor me heeft om dit probleem op te lossen?
SanThe schreef op 26.05.2007 16:26
[quote='Rafael schreef op 16.05.2007 19:55']Ik heb nog wel een Windows XP Pro CD liggen, maar die serie nummer is al bezet.

Ik zat met dit in mijn gedachten.[/quote]

Dat was toen m'n eerste idee :D

Maar het zit nu dus zo:
- Vaste pc aangeschaft, Windows XP Home, met Windows XP CD
- Laptop aangeschaft, Windows XP Home, zonder Windows XP CD

Windows XP CD van de vaste pc, in de laptop gestopt, en de sleutel van de laptop ingevoerd.
Dat moet toch wel voldoende zijn lijkt mij. Werkt dat niet dan Microsoft microsuf bellen.
Acer hoorde ik?
Volgens mij kan je als je bij het opstarten paar keer op alt+F10 klikt in het restore ding komen, dat zorgt dat het zo word als dat het eerst geleverd werd...
Happy2day schreef op 26.05.2007 16:41
Acer hoorde ik?
Volgens mij kan je als je bij het opstarten paar keer op alt+F10 klikt in het restore ding komen, dat zorgt dat het zo word als dat het eerst geleverd werd...

Niet als de verborgen partitie van Acer er niet meer op staat geloof ik. En het zou iig leuker zijn als de andere XP wel werkt, ik zie er immers geen probleem in...
Paar vraagjes:

waar zijn je restore cd's van Acer zelf.
Heb je nog garantie op je laptop?

Waarom kloon je je hd niet naar een nieuwe disk www.drivesnapshot.de

Kun je gratis uitproberen / restoren voor 30 dagen.

Dan koop je een nieuwe 2.5 inch hd voor je laptop, restore de image naar je nieuwe hd. Probleem opgelost.

Je kunt dan zelfs nog een restore doen, want drivesnapshot neemt alle andere partities netjes mee.

Niets illigaals aan, en 100% veilig.

Btw een harde schijf die zachtjes overlijd heb ik nog nooit van gehoord. Hij doet het wel, of hij doet het niet.
Arjen Halma schreef op 28.05.2007 14:53
Paar vraagjes:
waar zijn je restore cd's van Acer zelf.

Restore CDs heb ik bij de hand, 1 systeem cd, en 2 per taal (NL-FR-EN)

Heb je nog garantie op je laptop?

Neen, was maar 1 jaar, omdat ik het niet zag zitten om extra te betalen om 3 jaar te krijgen.

Waarom kloon je je hd niet naar een nieuwe disk www.drivesnapshot.de

Kun je gratis uitproberen / restoren voor 30 dagen.

Dan koop je een nieuwe 2.5 inch hd voor je laptop, restore de image naar je nieuwe hd. Probleem opgelost.

Je kunt dan zelfs nog een restore doen, want drivesnapshot neemt alle andere partities netjes mee.

Niets illigaals aan, en 100% veilig.

Die ga ik eens bekijken, maar momenteel doet de schijf het weer goed, ik snap er niets van.

Btw een harde schijf die zachtjes overlijd heb ik nog nooit van gehoord. Hij doet het wel, of hij doet het niet.

Ik snap hier ook niets van. De ene dag werkt alles perfect, de andere weer niet. Het lijkt wel alsof er wat mis in de schijf, en dat dat weer oplost na een bepaalde trilling. De enige test die ik gedaan heb, was met HDDLife, welke waardes tussen 60% en 75% aangaf. Defragmentatie & schijfcontrole ook al eens uitgevoerd, maar het blijft afwisselend. Momenteel gaat het dus al weer een paar dagen goed met opstarten. Ik denk dat het de harde schijf is, ik zou niet weten wat anders..
misschien een geheugenbalkje die een storing heeft of zo...
reinhout schreef op 28.05.2007 15:24
misschien een geheugenbalkje die een storing heeft of zo...

Is dat mogelijk? Het probleem is namelijk enkel bij het opstarten. Het opstartproces duurt dan ontzettend lang, maar eenmaal opgestart, is er niets aan de hand. Daarom dacht ik misschien aan een beschadiging aan het begin van de schijf? Waar hij soms fouten heeft met lezen, en soms niet?
even zoeken naar memtestx86

die test je hele mem na, en dan weet je of alles goed is.

Arjen

Reageren