Goedenmiddag, ik ben opzoek naar een leuke Reflexcamera.

Nu heb ik hier en daar al gekeeken, maar ik kan nog niet iets vinden.

Mijn wensjes:

Rond de 3a 4 honderd euro.
Rond de 9a 10 mil pixels.
Tasje :)

Groetjes, Robin!
Lijkt me een beetje onhaalbaar. Maar wat bedoel je met "Tasje :)"? Wil je er een tasje bij ofzo? :-P

Of zoek je soms één tweedehands? Ik geloof niet dat je een nieuwe zó kan krijgen. Mijn pa heeft vorig jaar ééntje van 10 mega pixels gekocht, voor 900 euro...
ziehier....

KLIK

weinig camera's in jouw prijsklasse... dan zou ik toch voor een 2dehandse gaan als ik jou was.
Ik zie zelf ook dat het goedkoopste 500 euro is voor 8mil pixels...

Zijn nog best prijzig.

Is 2dehands slim?
als ik jou was zou ik doorsparen of dus naar een 2ehandse zoeken, als je dit goed aanpakt en zorgt dat je aankoop goed en compleet is. Dat betekent eerst testen en dergelijke en duidelijke afspraken maken met de verkoper, dan kan er niet al te veel gebeuren.

Overigens, canon eos 350d is een zeer leuke camera om mee te beginnen. Wordt dan ook veel gekocht door beginners. Is dan wel maar 8 mp... maar megapixels zeggen zeker niet alles. Een 8mp camera die zeer goed is kan met gemak een 10mp redelijke camera verslaan.
Megapixels zijn toch voor de ""scherpte"" als je de foto's vergroot?
Wat wil je Precies?

Spiegelreflex
Digitale spiegel reflex
Semi-porofessionele camera (Denk aan de Minolta dimage A2)

Als je een goede, degelijke digitale spiegelreflex wilt mag je het zeker wel *5 doen
robin schreef op 29.05.2007 17:32
Megapixels zijn toch voor de ""scherpte"" als je de foto's vergroot?

1 megapixel = 1.000.000 pixels

Hoe meer megapixels hoe groter je foto (qua bestandsgrote en qua afmetingen), dus hoe verder je in kunt zoomen, en je foto ook nog scherp houden.
Camera zegt ook niet alles overigens, vriend van mij heeft een hele dure spiegelreflex camera. Toch hoor ik als ik mijn fotos laat zien allemaal 'oeh' en 'aah' en 'prachtig!' -kreten die ik bij hem dus niet hoor, en ik heb een simpele Canon A75.
Een normaale simpele Digitale spiegel reflex, zoek ik dus xD.

Ik ga hem gebruiken voor stock/webdesign foto's....

Heb ik dan genoeg aan 6mp?

Reageren