Goedenmiddag, ik ben opzoek naar een leuke Reflexcamera.

Nu heb ik hier en daar al gekeeken, maar ik kan nog niet iets vinden.

Mijn wensjes:

Rond de 3a 4 honderd euro.
Rond de 9a 10 mil pixels.
Tasje :)

Groetjes, Robin!
PHP Newbie schreef op 29.05.2007 17:33
Wat wil je Precies?
(Denk aan de Minolta dimage A2)

ff offtopic die bestaan niet meer.... overgenomen door sony.

wat jij waarschijnlijk zoekt is een goede camera waar je fatsoenlijke foto's mee kunt maken.., waarschijnlijk heb je toch niet het vermogen om alle functies en mogelijkheden van een digitale reflex te benutten (no offence)

bekijk deze eens..
http://www.kieskeurig.nl/product/A5E4D7F7321FFA4BC125707500346EB1.htm
@Robin

Waarom wil je in 's hemelsnaam dan een 10 MP camera, als je het voor webdesign enzo wil gebruiken.
Dan heb je aan 6Mp wel genoeg hoor, ik neem aan dat je toch geen foto's van 3500 bij 2500 pixels (ongeveer) op internet wil plaatsen die ook nog eens (als JPG) ongeveer 2Mb per stuk aan webspace innemen.

Wil je goed in kunnen zoomen op details van je foto's, dan zal je wel veel MP nodig hebben. Voor "standaard foto's" heb je aan 4 MP ook wel genoeg. Het ligt er erg aan wat je ermee wil, maar voor het web zal je aan 6MP ook echt wel genoeg hebben.
Vind je een (digitale) spiegelreflex wel een goede optie, als je weinig van fotograferen en/of camera's af weet?

Ik zou dan zelf voor een handzaam cameraatje gaan, dan heb je voor 500 € een mooi dingetje.

Verder als jij een (digitale)spiegelreflex wil, zou ik voor Nikon gaan, maar voor een beetje pittig camera(tje) ben je snel € 1000,- kwijt...

Nogmaals, neem een mooie canon of deze (Nikon COOLPIX P5000) digitale camera. Die laatste die ik noem is goed, kan je zelfs nog uitbreiden met grotere lensen etc. Goede responsetime en kost rond de 400 €.

Succes!
En die van bart?

Die is dan wel 5mp...
EOS 400D :)

[kwoot=strrev('siroB')]
Lijkt me een beetje onhaalbaar. Maar wat bedoel je met "Tasje :)"? Wil je er een tasje bij ofzo? :-P
[/kwoot]
Jaaaa, een plastic tasje met heel groot "IKS DEE" erop! =D
Nee met ""IK HEB EEN NIEUWE CAMERA""

Tegen diefstal ;)

Er is zoveel keuzen, vindt de website kieskeurig erg makkelijk!!!

Fujifilm Ken ik niet?
Nikon Weinig Reflex?
Canon duur maar wel kwalitijd.

Ook erg makkelijk: Verwijderknop op de achterkant, want ik schiet soms maar wat raak.
Ik heb zelf net de NIKON P5000 gekocht. Het is een compacte camera maar hij schijnt een spiegelreflex te zijn maar dan als compact zeg maar. Het klinkt moeilijk, maar zo staat het in reviews. Morgen haal ik hem op en ik kan niet wachten. :)

Misschien een aanrader?
Specs:
Megapixels: 10,0 miljoen
Beeldsensor: 1/1,8 inch CCD
Optische zoom: 3,5x
Digitale zoom: 4x
Monitor: 2,5 inch TFT-LCD
Vibratiereductie: VR met optische verschuiving
ISO-gevoeligheid: 64-3200
Gewicht: Circa 200 gram (zonder batterijen en SD kaart)
Afmetingen (BxHxD): 98 x 64,5 x 41 mm
die van fujifilm was ff als voorbeeld. ziet er "prefesioneel" uit.

en als je toch maar wat raak schiet (wat je niet echt kunt met een spiegelreflex) zou ik gaan voor een uitgebreide compact.

wat maar zeur ik eigenlijk ik heb een fotograaf tot mijn beschikking....

lol, Hoezo zouw je niet met een reflex zomaar wat raak kunnen schieten?

Als er bijvoorbeeld op een foto net een koe de andere kant opkijkt?

@marnix

eventjes kijken, kan je dan ook ""handmatig"" zoomen?

Trouwens, wat zouden jullie kiezen voor +/- 350 euro? (reflex).
nou je kunt natuurlijk wel zomaar raak schieten. het is meer dat hij daar niet voor gemaakt is. Dan wordt het hetzelfde als een ferarie kopen om boodschappen mee te doen, het kan wel maar...

en met die NIKON P5000 kun je niet "handmatig zoemen", maar het is een prima camera.

misschien moet je gewoon ff langs de camera winkel. daar krijg je het juiste advies en de camera voor de foto's die jij wil maken. Dan betaal je maar 50 euro meer maar het is wel gewoon goed...

Reageren