Nog maar eens een computertopic :p

Ik wil nu toch maar eens gaan overstappen op tft monitoren, heb hier nu nog 3 van die crt dingen staan en heb eigenlijk te weinig ruimte op m'n bureau.

Ik heb op mijn pc 2 monitors, en die moeten dus vervangen worden door tft monitors, en daarnaast heb ik ook nog een tweede computer in het magazijn die ook voorzien moet worden van een tft scherm. Het zou wel zo fraai zijn als dat allemaal dezelfde schermen zijn.

Nu dus mijn vraag, waar moet ik op letten, en wat zijn eventueel goede en minder goede merken?
Ook zou ik graag willen weten wat voor maat ik nu het beste kan nemen, ik heb op dit moment 17" crt.
Eventueel zelfs webshops waar ze goedkoop te verkrijgen zijn.

Ik gebruik de computer voornamelijk om te internetten (bedrijfsvoering/surfen/downloaden enz).
Ik speel weinig tot geen spelletjes, en eigenlijk al helemaal geen (snelle) schietspelletjes.
ik heb nu ongeveer een jaar een LG L1919S
19", maar neem je genoegen met een normaal scherm dan is 17" voldoende
en gebruik je altijd al 17" CRT's, dan is een 17" TFT groot zat, omdat je dichterbij een TFT scherm kunt zitten lijkt een 17" TFT dan automatisch groter
ik heb alleen maar goede ervaringen met belinea en samsung.
acer is niet echt wat
Ik heb ACER 22" + ACER 17" dual... en dat werkt perfect...
Ik heb een 19 inch scherm van Medion (aldi) en ben hier echt tevreden over.
Als je een TFT scherm gaat kopen kan je best even aan de verkoper vragen of je hem eens mag testen in de winkel.Op de kijkhoek moet je zeker letten want deze kan bij goedkopere schermen wel eens minder zijn.(En natuurlijk op dode pixels)
Als je overgaat naar een tft zou ik meteen een aardig formaat pakken als ik jou was, veel en veel fijner voor je ogen. 19" schermen zijn tegenwoordig dan ook niet meer zo duur. Zelf nu op een acer van iemand anders aan het tikken... ben er niet helemaal gek op, kleuren, helderheid. Hier naast me staat dan weer een samsung, die vind ik er perfect uit zien.

Mijn LG thuis vind ik ook zeer fijn. Ik bedoel dus maar dat het een kwestie van smaak is, je moet niet altijd voor de goedkope gaan, maar voor degene die jou het beste ligt. Mijn volgende monitor wordt een 22" samsung. Kan wel voor een andere gaan die goedkoper is, maar de samsung vind ik het fijnste voor mijn ogen.

Dus ik raad aan. Meteen een grotere pakken, dat is fijn en rustgevend voor je ogen. En kies er een die jou ligt, niet altijd voor de goedkoopste gaan.
Stefan van Iwaarden schreef op 30.05.2007 00:28
Ok, bedankt voor de reactie's allemaal.

Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar een Acer vanwege de prijs.
Wel heb ik op een 'marktplaats' een aanbieding van 25 samsung schermen gezien voor een lage prijs, dus nog even afwachten of die nog beschikbaar zijn.

Is Belinea ook een goed merk? Want die is wel goedkoper dan Acer, en zie ik toch ook regelmatig ergens staan.

Waa, help geen Belinea ! Zeker als je snel last hebt van hoofdpijn/migraine. Is het enige TFT-scherm waar ik dat van krijg.
Ik was zoieso al van plan om een 19" scherm aan te schaffen, anders denk je later alleen maar van, had ik maar...

@Ponzi, ik heb gelukkig vrijwel nooit hoofdpijn en heb ook geen migraine. Dus ik weet niet welk type Belinea jij hebt/had?

Ik zal vanavond eens wat reviews over Belinea en Acer opzoeken via Google.
Ik heb hier een HP L1706 staan, is een goed schermpie.
17" 5ms reactie
Ik heb zojuist via speurders 3 19" schermen aangeschaft van het merk Novita. Was voor mij een compleet onbekend merk, maar het blijkt dat dit nog een redelijk nieuw merk is en nog in opkomst is, de kwaliteit ervan zou vrij goed zijn (aldus de verkoper :p)

Voor de prijs hoefde ik het in ieder geval niet te laten, want ze waren 130 Euro per stuk inclusief verzending.
En je gewone garantie?
En je dode-pixel-garantie?

Reageren