Beste Mensen

Van de week werd ik weer gek van microsoft (XP draait alleen lekker op laptop), en ben dit keer overgestapt op Ubuntu (6.10). Draait prachtig, is mooi, snel en simpel.

Maar, ik heb een probleem met m`n toetsenbord.

( = )
* + (
& = _
^ = &

En zo zijn er nog meer tekens die anders zijn dan op XP. Ik wil nu gewoon m`n oude instellingen kunnen gebruiken, om gewoon te kunnen typen.

Op een forum heb ik gelezen dat ik dan m`n regio op nederland heb staan, en dat dat op USA moet, omdat het een toetsenbord is uit de USA, maar, waar stel je de regio in..

Iemand die dat weet?
System -> Preferences -> Keyboard.... En dan layout. ( had je ook goed kunnen doen bij install:P )

Suc6
ben nieuw met ubuntu, dus tijdens de instalatie is dat niet gelukt... Ik heb de nederlandse versie van ubuntu, dus dan zou het zijn

systeem >> voorkeuren >> Toetsenbord >> Indelingen..

Daar staat standaard nederlands, en als ik op toevoegen druk staat daar nergens de optie usa, wel amerikaans-engels.. ga die eens proberen
Die moet je denk ik hebben, ik heb EN-versie.

Dat van install was komische opmerkingen geen op-/aanmerking. Vind het juist leuk dat er steeds meer mensen nix/nux gaan draaien :)

Ben er zelf ook erg blij mee.

Tipje of -topic.

ga ff naar getautomatix.com en installeer die. is erg fijn, kan je ook hoop drivers installen om zo doende toch nog wmv ed. bestanden te kunnen afspelen.

Tanx voor de tip, ga ik nog wel een keer doen, maar nu dit nog ff oplossen, want dit helpt niks :| nog steeds die gekke tekens. Wat voor toetsenbord heeft u? ik heb een qwerty :P uiteraard, en bij toetsenbord model staat algemeen 105-toetsen (internationaal) pc, is dit bij u anders?
Staat bij mij hetzelfde...

sebastiaan@nbk-005:~$ dmesg | grep Keyboard
[ 16.356000] input: DELL DELL USB Keyboard as /class/input/input3
[ 16.356000] input: USB HID v1.10 Keyboard [DELL DELL USB Keyboard] on usb-0000:00:1d.7-8.1

*slik* k begrijp net hoe ik m`n achtergrond verander, toepassingen start en m`n thema verander :| dus wat u nou deed.... Iemand anders nog enig idee hoe ik dit oplos?
wel je zit goed man, het is puur toetsenbord instelling.
maar die staat op amerikaans engels. Ik heb nu op meerdere forums gelezen over mensen met dezelfde problemen, maar bij hun is de amerikaans engels instelling voldoende. Hier niet... Als ik nou veel verstands van ubuntu had ging ik wel op onderzoek uit, maar ik werkt er net 2 dagen mee
apart je hebt toch niet toevallig een frans toetsenbord ofzo ?

Wat me net opviel is dat als je een layout kiest dat hij meteen een image geeft van welke toetsen waar zitten... wellicht dat je daar wat aan hebt
Bij soort dingen moet je in XP onderscheid maken tussen twee dingen:

1) de toetsenbord-taal
2) de toetsenbord-indeling

In Windows hoort de taal op NL te staan (bijv. Word kijkt daar naar voor de spellingscorrectie) en de indeling op US international.

Ik kan me voorstellen dat het in Ubuntu ongeveer hetzelfde werkt.

Reageren