Ik ben bezig met php en mysql in m'n site te voegen. Alleen hoe kan ik nou bij read more een pagina krijgen waar het bericht wordt getoond. Ik kan nu steeds zelf pagina's aanmaken en daar het bericht laten lezen. Maar hoe doe ik bijv. van een bericht met id=1 de vervolg pagina met het hele bericht van id 1, zoals bij. site.com/news.php&id=1.
De site met php en mysql verwerking is http://www.vin-extreme.com/test en nou wil ik dus bij de headlines en read more dat op vervolg pagina het bericht getoond wordt wat je als link op vorige pagina aangeklikt hebt.
<?
$sql = "SELECT * FROM joutabelnaam WHERE id = $_GET[id]";
$res = mysql_query($sql);
while ($rij = mysql_fetch_object($res))
{
echo "Het hele bericht";
echo "Bv $rij->titel voor de titel";
// dus gewoon $rij->veldnaam
}
?>
?
Onbekende gebruiker
21-02-2004 21:13
Dit komt dus in vervolgpagina?
En moet ik verder iets in mainpage bij link doen?
Die staat nu als article.php?showid=$record->id
Ik denk dat ik dan iets moet doen om bij die link of staat die zo al goed?
Staat er een tutorial over suberglobals op deze site? Zoja, waar staat deze en zonee, zou iemand zich hierop willen storten voor mij? :o)
?
Onbekende gebruiker
22-02-2004 15:53
Hij werkt super. Nu kan ik online berichten toevoegen zonder handmatig pagina's te moeten uploaden of aan te maken waar de berichten staan.
Alleen nog ff inlogsysteem voor het bericht toevoegen en het bericht toevoegen pagina over zetten naar deze site maar dat moet wel lukken.
Ik ben nu bezig met aantal berichten per pagina te laten tonen.
$sql = "SELECT * FROM tabelx ORDER BY date DESC and DESC LIMIT 5"; zo ongeveer moest het zijn maar werkt nog niet helemaal.
Tevens wil ik dan onderaan een link naar vervolgpagina waar volgende 5 nieuwsitems staan.
op next.php heb ik dan het volgende wat nog niet helemaal werkt:
$sql = "SELECT * FROM tabelx WHERE id = $_GET[id] ORDER BY date DESC and DESC LIMIT 5";
en bij index heb ik de volgende nog niet werkende link:
"<a href=\"next.php?id=news&start=5\">vorige 5 berichten</a>";