Ik ben bezig met php en mysql in m'n site te voegen. Alleen hoe kan ik nou bij read more een pagina krijgen waar het bericht wordt getoond. Ik kan nu steeds zelf pagina's aanmaken en daar het bericht laten lezen. Maar hoe doe ik bijv. van een bericht met id=1 de vervolg pagina met het hele bericht van id 1, zoals bij. site.com/news.php&id=1.
De site met php en mysql verwerking is http://www.vin-extreme.com/test en nou wil ik dus bij de headlines en read more dat op vervolg pagina het bericht getoond wordt wat je als link op vorige pagina aangeklikt hebt.
firebird/firefox heeft een renderengine die veel lijkt op die van mozilla ja, maar die van netscape is nog wel een stukje anders en die van konqueror is echt flink anders hoor
maar als je een paar uur meer werk eraan hebt dan heb je dus tijdens de bouw gewoon wat verkeerd gedaan, daarom probeer ik me zoveel mogelijk aan de standaarden te houden want dan weet ik voor 90% zeker dat de site er in alle genoemde browsers goed uit ziet
en het hangt natuurlijk ook af van wat voor site het is, op een site als deze zullen ook flink wat andere browsers langskomen maar op een site als msn.com zal zeker 99% IE zijn en misschien wel meer
Ga morgen weer eens proberen updaten goed te krijgen. En dan nieuwssysteem en commentsysteem enzo erin te verwerken, maar eerst het updaten. En link naar plaatje.
Firebird firefox IS mozilla. Alleen niet verpakt met de andere producten als mailclients. Toch zit er in firebird/firefox nog een hoop bloaty mozilla code.
Echter, beide zijn gebouwd op het GECKO rendering systeem. Precies het zelfde systeem waar netscape haar browser omheen heeft gebouwd.
Ook konqueror kan met gecko overweg, maar gaat default met een andere render engine op pad.
firebird/firefox != mozilla
firebird is gemaakt met mozilla als basis ja, maar er is inmiddels zoveel aan veranderd dat ook de rendercode anders is geworden. ik kan even geen concreet voorbeeld noemen maar er zit verschil tussen
Echter, beide zijn gebouwd op het GECKO rendering systeem. Precies het zelfde systeem waar netscape haar browser omheen heeft gebouwd.
klopt ja
Ook konqueror kan met gecko overweg, maar gaat default met een andere render engine op pad.
konqueror gebruikt khtml als renderer en is daarom ook flink anders dan de andere browsers
dat een browser ergens op gebaseerd is dat zegt erg weinig, opera is officieel ook op netscape gebaseerd maar dat is niet echt merkbaar meer.
beter gezegt er zitten een heel aantal dingen niet meer in die in netscape wel zaten (overigens beginnen er weer een aantal terug te komen)
marquee doet het tegenwoordig ook weer in opera, maar of je daar blij mee moet zijn :-/
Damn, geprobeerd cms, reactiesysteem enzo erin te verwerken, maar het werkt allemaal van geen meter. Kon bij reacties niet eens gewoon een id of nr meegeven:(
// $max is het maximaal aantal resultaten per pagina
if (empty($max)) $max = 15;
// Laten staan, hiermee begint de query op het goede punt
if (empty($start)) $start = 0;
// Laten staan, hiermee begint de query op het goede punt
// Rekenen
$eind = $start + $max; // Voor de query, tot welke record die moet gaan
$vorige = $start - $max; // Voor de variabele start voor 'vorige'-link
$volgende = $eind; // Voor de variabele start voor 'volgende'-link
//
// Gevonden
// Dit script wordt gestart als een gezocht moet worden
//
$kleur = "<bgcolor=CCOO33><font face = arial color = FFFFFF size = -2\>";
if ($lengte == 0)
{
include "header.php";
echo "<hr>";
echo "<font face = arial> U heeft <B> GEEN </B>Zoekterm ingevuld</br> ";
echo "<hr>";
include "zoekknop.php";
exit();
}
//-- natuurlijk moet er eerst een connectie met de database worden gemaakt:
include ("connect.php");
$sql = "SELECT * FROM brand WHERE
korps LIKE '%$HTTP_POST_VARS[zoekkorps]%'&&
roepnummer LIKE '%$HTTP_POST_VARS[zoekroepnummer]%'&&
type_voertuig LIKE '%$HTTP_POST_VARS[zoektype]%'&&
merk_type_chassis LIKE '%$HTTP_POST_VARS[zoekmerk]%'&&
opbouw LIKE '%$HTTP_POST_VARS[zoekopbouw]%'&&
kenteken LIKE '%$HTTP_POST_VARS[zoekkenteken]%'&&
in_dienst LIKE '%$HTTP_POST_VARS[zoekindienst]%'
order by '$HTTP_POST_VARS[sort]'
LIMIT $start, $max";
//-- voer de SQL code uit en zet dit in een variabele zodat we zometeen kunnen
//-- kijken of er een resultaat is
// Kijken of $vorige groter of gelijk is aan 0, dan de hyperlink 'Vorige'
if ($vorige >= '0')
{
echo "<a href=\"gevonden.php?start=$vorige&max=$max\">Vorige</a>\n";
// De variabele start geeft voor de volgende pagina aan waar de query moet starten
}
// Tellen hoeveel records er zijn
$aantal = mysql_fetch_row(mysql_query("SELECT count(*) FROM brand"));
// Als het aantal groter is dan $volgende de link laten zien
if ($aantal[0] > $volgende)
{
echo "<a href=\"gevonden.php?start=$volgende&max=$max\">Volgende</a>\n";
// De variabele start geeft voor de volgende pagina aan waar de query moet starten
}
}
else
{
WIE wil mij een stapje verder helpen:
Wat is het probleem, als ik de query heb uitgevoerd met (zoek in de databse) en ik klik volgende dan begint het gewoon bij het eerste record in de database i.p.v. de volgende uit de query (ik zie het even niet meer zitten, ik ben een beginner)
vast bedankt voor de hulp.
gr Henk
include "header.php";
echo "<p><font face = arial>Er is niets gevonden op jou zoekterm:<b> $HTTP_POST_VARS[zoekkorps]</b></p>";