Nou ik maak wel gebruik van FF maar ik weet van bepaalde mensen waarom ze het niet doen:
1.
Het komt standaard bij windows en gezien ze alleen eenvoudig gebruik maken van de computer (wat surfen en internetten) is er geen motivatie om FF te installeren gezien er toch al een browser aanwezig is.
2.
Er is een verschil onder FF en IE wat betreft flash performance, ik zelf ook merk dat er toch een performance verlies is met FF als je grotere flash objecten erin draait. Maar dit is natuurlijk te koppelen aan hoe krachtig je PC is want dat kan het verschil voor de ogen doen opheffen.
3.
Er nog genoeg website's zijn die IE ondersteunen en bij FF in de knoei gaan, dit zijn vaak de wat oudere websites die niet de moeite nemen om met de tijd mee te willen gaan gezien ze wellicht al genoeg klanten hebben en hun inkomsten zo prima vinden.
Ik zelf hou nogal van klaverjassen en ik doe dat wel eens op spelpunt.nl maar daar merk je ook dat bijvoorbeeld FF al gauw in de problemen komt omdat er dan wordt gesteld dat er geen javascript is geïnstalleerd.
Terwijl dit echter niet het geval is, de getoonde melding met de benodigde versie komt exact overeen met mijn java engine en die werkt verder ook prima.
Ik heb ze ooit er al eens over geschreven maar kreeg geen reactie en blijkbaar wordt er ook niets aan gedaan.
En ik denk dat dit soort dingen dus echt mee werken voor de gewone gebruiker om zich te houden waar de wereld hoofdzakelijk rekening mee houdt.
nadeel aan IE is: pagina wordt pas geladen als hij volledig binnen is, zelfde geld voor afbeeldingen. In FF is dat niet, dus bijna nooit een wit scherm.