Ik zou wel eens willen weten van de mensen die geen FF gebruiken waarom ze dat niet doen?
lol :)
wes schreef op 28.06.2007 16:48
tis dat ik weet dat je niet volwassen bent anders had ik gezegt, lekker volwassen... then again, zelfs voor jou...

ik kan niet mijn spullen meenemen naar me werk op de fiets
ik woon een pokke end weg
ik heb geen zin om al om 4 uur van huis te vertrekken

meer nodig?
Ok, zo bedoelde ik het niet. Maar, je snapt toch wat ik met mijn voorbeeld bedoelde?
[edit]Sorry wes, zullen we stoppen met kibbelen alsof we kleuters zijn?[/edit]
Ik (en de rest van mijn familie) gebruik(en) Maxthon (http://www.maxthon.com/) omdat ik vind dat deze veel sneller is dan Firefox. Ook is het handig dat je kan instellen dat wanneer je Maxthon sluit terwijl alle tabbladen nog open hebt staan, je de volgende keer dat je het weer start kan kiezen welke tabbalden er mee moeten starten. Dit is veel makkelijker dan wanneer alle tabs worden geladen omdat er dan 1tje bijv. je browser/pc kan laten vast lopen. Toch gebruik ik Firefox af en toe als A) Maxthon vast loopt dankzij JavaScript (oid), B) om te kijken of het internet plat ligt of als Maxthon itnernet sloom is, C) om op sommige sites dubbel ingelogt te zijn en D) om mijn eigen codes (javascript & HMTL) te testen.

Ik gebruik Firefox echter niet als hoofd-browser omdat;
A) Vaak slomer met laden van pagina's
B) Onhandig menu balk (net als IE7)
C) Nog steeds geen manier gevonden om eena ndere thema te gebruiken in Firefox
D) Gewoonte
E) Ondersteund geen snelle muis-'codes' (als je in Maxthon de rechtermuisknop inhoud en naar links beweegt ga je bijv. een pagina terug, en vice versa en nog veel meer opdrachten)
F) Geen auto-refresh (gebruik ik laatste tijd niet meer maar toch)
G) Opent nieuwe tabs in het huidige scherm
H) Vernieuwen van een (i-)frame moet je doen via een submenu-tje
I) Gewoonte
J) Niet duidelijk veiliger
K) Je kan niet over tabbladen-balk scrollen om van tab te wisellen(Maxthon wel)
L) Vergeten ><
M) Hij opent soms nieuwe pagina's in een nieuw venster
N) Als je SHIFT-klikt opens hij een nieuw venster ipv een nieuwe tab
O) Niet de mogelijkheid dezelfde tabs te heropenen na opnieuw starten
P) Veel websites werken slecht in FF (heb tot nu toe slechts 1 site gevonden die dat anders om heeft)
Q) Ben vast nog wel een aantal dingen vergeten
R) Waarschijnlijk genoeg om tot Z te gaan
S) A-R moet voldoende zijn ^^

[edit]Toch) wat evrgeten, waar zit de knop om een nieuwe tab aan te maken?[/edit]
Ik heb gebruik IE7, waarom zul je zeggen ten eerste ik vind persoonlijk de layout van IE7 schooner dan andere browsers.

Het CSS protocol etc zijn beter geworden, terwijl ondersteuning voor oudere websites nog steeds goed is.

Nu heb ik hier geen beveiliging gezet, waarom?
Beveiliging is voor watjes en doetjes die niks van pc's weten etc. Want als je normaal en slim denkt achter een computer krijg je geen enkele problemen. Dit heb ik wel gezien, omdat ik laatst mijn pc heb gescant met 5 spyware programma's (had hiervoor nooit beveiliging), 1 antivirus. Alles netjes gescand wat belijkt ik had maar 7 spyware en geen enkele virus, terwijl ik nog wel een hevige downloader ben.

Nu kan ik wel een beetje zeggen dat de beveiliging van IE7 beter is geworden sinds IE6, maar of het beter is dan andere browsers weet ik eigenlijk niet, omdat er geen onafhankelijk onderzoek is gedaan.

Dus om alles samen te vatten, kies een browser waar je het beste mee om kunt gaan, de ene kiest het voor beveiliging (denkende dat het veiligere is (denk eraan geen onderzoek)) en de andere voor het simpele gebruik.

Ik hoop dat jullie mijn antwoord respecteren :)
ik gebruik eigenlijk alles door elkaar ik heb voorkeur voor ff maar toch pak ik best vaak ie weet niet waarom
Qua snelheid: Safari
Qua design: IE7
Qua plug-ins: FF2

Ik zou eigenlijk nu in Safari moeten zitten =P Maar ik vind de woordenboek plug-in echt verrekte handig.
C) Nog steeds geen manier gevonden om eena ndere thema te gebruiken in Firefox
Wel eens op de add-on site van Mozilla geweest?
E) Ondersteund geen snelle muis-'codes' (als je in Maxthon de rechtermuisknop inhoud en naar links beweegt ga je bijv. een pagina terug, en vice versa en nog veel meer opdrachten)
Heb je ook losse programmatjes voor, misschien zelfs een add-on.
Je bedoelt een criminal-hacker?
Ja, daarvoor hebben ze tabbladen bedacht. Raar he, om het in hetzelfde scherm te doen? :P
Ja, anders wordt het hele menu te vol.
En dus?
Dat ligt aan een irritante scripter.
N) Als je SHIFT-klikt opens hij een nieuw venster ipv een nieuwe tab
Dat noemen ze 'sneltoetsen'. Moet je eens proberen, ALT en F4 tegelijk, wat er dan gebeurt. Dat is ook een sneltoets. :P
Gewoon in je Quick-launch-bar een snelkoppeling maken, naar een .cmd bestand, waarin staat:

taskkill /F /IM firefox.exe

Dan killt 'ie hem, en dan zal Firefox de volgende keer vragen of je de vorige sessie wilt herstellen. Of je maakt er een bladwijzer van, nog leuker!
P) Veel websites werken slecht in FF (heb tot nu toe slechts 1 site gevonden die dat anders om heeft)
Dat ligt ook aan scripters, die zich niet aan de webnormen houden (van de W3). Dan moet je niet boos worden op de scripter!
Toch) wat evrgeten, waar zit de knop om een nieuwe tab aan te maken?
Daar hebben ze ook een sneltoets voor. CTRL + T.
ZeRoDeaD schreef op 28.06.2007 19:16

Ik gebruik Firefox echter niet als hoofd-browser omdat:
A) Vaak slomer met laden van pagina's
Ligt er maar net aan, maar af en toe is het idd wel zo ja
B) Onhandig menu balk (net als IE7)
Valt te customizen
C) Nog steeds geen manier gevonden om een andere thema te gebruiken in Firefox
Ask Mr. G. Oogle...
D) Gewoonte
Zit wat in..
Daar is een add-on voor. Zoek op addons.mozilla.org ;)
Waar heb je dat in vredesnaam voor nodig? Een server flooden?
Instelbaar
Ja, onhandig he? :3
I) Gewoonte
Had je al... zie D
Niets is veilig
K) Je kan niet over tabbladen-balk scrollen om van tab te wisellen(Maxthon wel)
Fan-boy :P
L) Vergeten ><
Droog....
Soms?! Dat is instelbaar. Niet relevant dus.
N) Als je SHIFT-klikt opent hij een nieuw venster ipv een nieuwe tab
Volgens mij is dat ook een instelling... en anders PECH GEHAD?!
Jawel, daar is een add-on voor: Die saved je tabs na een onverwachte afsluiting (crash). Maar daar zal ook nog wel een add-on voor zijn die je tabs saved.
Ligt aan de programmatuur
Q) Ben vast nog wel een aantal dingen vergeten
Spam..
R) Waarschijnlijk genoeg om tot Z te gaan
Spam..
S) A-R moet voldoende zijn ^^
Spam..

[edit]Toch) wat evrgeten, waar zit de knop om een nieuwe tab aan te maken?[/edit]
Daar is een add-on voor :3

Zucht...

EDIT: Één tegenargument was niet vet-gedrukt.

Reageren