Kortom zo zie je maar in het algeheel dat zelfs in de discussie dat er gebruikers zijn die een web verkenner gebruiken omdat ze bepaalde voordelen zien ongeacht dat men moeite neemt om deze opties te ontdekken.
Dit werkt vaak zo, je installeert software en de eerste indruk bepaald een mening en dat is na mijn mening de essentie van waarom gebruikers niet altijd zomaar van web verkenner switchen.
Maar als Firefox nou zo omschakelen naar een IE 'parser', of meer van dezelfde codes zou gebruiken dan zou dit veel beter werken. Een pagina die W3-valid is moet gewoon de juiste HTML-code bovenaan zetten.
Waarom zouden niet alle browsers naar een FF parser omschakelen?
PS: ik moet zo rapport halen, ikwil gem. een 7,0 staan, sta nu denk ik een 6,5. Ik hoop dus dat ik voor 4 vakken een puntje hoger heb, wie duimte voor mij? plz!
Wie het kleine niet eert is het grote niet waard. >:) Of heb je soms een of andere deal met je ouders dat je bij gem. 7 of hoger een nieuwe computer gefinancierd krijgt :)
Reden om IE te gebruiken: nooit beter geproefd hebben. Ik heb een paar mensen overgehaald met Firefox te werken, onder andere onder het mum van veiligheid. En ze durven niet meer anders >:) Maar ik moet zeggen, het werkt wel! Laatste keer dat ik achter zo'n computer zat was hij nog schoon. Voordat ik ze Firefox had aangeleerd was ik er juist om hem schoon te maken.
Reden om geen FF te gebruiken: veel moeten werken met intern netwerk en activeX, dan valt de meerwaarde van FF wel een beetje weg.
Reden om Safari te gebruiken: Veel beter reagerend dan Firefox op Apple (Firefox voelt als een Java applicatie op een 200MHz computer! Serieus!) en Opera heeft net iets te veel knopjes, en net iets de verkeerde sneltoetsen. Maar ik moet toegeven, Opera is een hele fijne en verdomd snelle browser.
P) Veel websites werken slecht in FF (heb tot nu toe slechts 1 site gevonden die dat anders om heeft)
Dat ligt ook aan scripters, die zich niet aan de webnormen houden (van de W3). Dan moet je niet boos worden op de scripter! Maar als Firefox nou zo omschakelen naar een IE 'parser', of meer van dezelfde codes zou gebruiken dan zou dit veel beter werken. Een pagina die W3-valid is moet gewoon de juiste HTML-code bovenaan zetten.
...
...
Over add-ons, sommige dingen moeten gewoon standaart zijn, zoals bijv. standaart 3 themas beschikbaar waar je uit kan kiezen. En zoals eerder gezegt wat in FF 2.0 zit, een sessie saver, zou ook standaart moeten bij elke browser met tabbladen. Ook als je hebt ingesteld dat nieuwe pagina's in nieuw tabblad moet worden geopent, zou a) Shift-klik dat ook moeten doen en b) linkje in rechtermuisknop menu om in nieuw venster te openen weggehaald moeten worden.
Waarom zou een internationale afgesproken syntaxis weggegooid worden om dan de syntaxis van een fabrikant te gebruiken? Laat microsoft eens verder kijken dan zijn eigen platform. Internet is bedoeld om voor alles en iedereen en dus ook niet voor 1 bepaalde browser.
Voor die addons, je kunt nu tenminste zelf kiezen welke functies je wel en niet wilt. Niets is zo onoverzichtelijk als een hele rij functies die je nooit gebruikt.
Voor thema's de meeste mensen die dat echt graag willen kiezen die graag zelf uit en geen "standaard" layout.
?
Onbekende gebruiker
29-06-2007 12:11
Deze topics lokken altijd weer de fanboys en het veroorzaakt een never-ending-discussie over de welles en nietes van een browser. Het is gewoon de keus van degene die op de pc zit.
Wil degene een extended browser: Firefox vanwege zijn add-ons
Wil degene een gewone browser: Firefox, IE, Opera, Maxthon en ga zo maar door.
Het ligt gewoon aan de gewoonte, voorkeur van een feature en vertrouwen van degene die op internet wil.
Okej, sommige doen mee vanwege de "hype" en kunnen niet voor zichzelf beslissen, maar die tellen we dan even niet mee he ;)
@GaMer13:
Inderdaad.. Net als dat je aan een ajaxfan vraagt: Wie is er beter? feyenoord of ajax?
Maar ik gebruik sinds kort Safari for Windows en naast enkele bugs die ik al gerapporteerd heb, draait die ook heerlijk.. :) verder als iets niet lukt , gebruik ik gewoon weer IE7