Beste PHP'ers,

Ik heb een vraagje,
Mijn pc begint na een tijdje altijd te tuuuteeen.
Ik heb al alles uitgekuist vanbinnen maar geen verschil!
Iemand een idee waar het aan kan liggen???
Mvg, Manaus

PHPerik edit: titel aangepast en tekst genormaliseerd.
Toetsenbord die blijft hangen op een bepaalde toets?
Wat is tuuuuteeen?xD

Ik zou meteen een nieuwe pc kopen.. (geintje)
Komt het van je moederbord? Als dat zo is wijst het erop dat je moederbord stilletjes aan het doodgaan is...
Is het tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut, of tuuuuuuuuuuuuuuuut, of tuuuuuuuuuut?

Hoe lang duurt het?
Niet gelijk in paniek raken ook al zou ik de PC op voorhand nu niet al te lang aanhouden voordat je het zeker weet wat er aan de hand is maar er zijn een legio aan pieptoon combinatie's, kun je vertellen hoe de ritme is en de lengte van de toon.

Ofwel iets van:

Kort, kort, kort, kort

of:

Lang, kort, kort, kort

toevoeging:

Ik moet weten hoevaak je het hoort en wat de lengte is van een piep toon dus je moet even goed luisteren en het goed neerschrijven anders krijg je een verkeerde diagnose, er zijn tientallen geluid code's en soms per moederbord verschillend.

Danny Roelofs schreef op 06.07.2007 20:53
Niet gelijk in paniek raken ook al zou ik de PC op voorhand nu niet al te lang aanhouden voordat je het zeker weet wat er aan de hand is maar er zijn een legio aan pieptoon combinatie's, kun je vertellen hoe de ritme is en de lengte van de toon.

Ofwel iets van:

Kort, kort, kort, kort

of:

Lang, kort, kort, kort

toevoeging:

Ik moet weten hoevaak je het hoort en wat de lengte is van een piep toon dus je moet even goed luisteren en het goed neerschrijven anders krijg je een verkeerde diagnose, er zijn tientallen geluid code's en soms per moederbord verschillend.

Hmm, Heb jij in het leger aan het morse apparaat gezeten???
En ook belangrijk, hoe hard is het, is het oorverdovend, of gewoon zacht?
reinhout schreef op 06.07.2007 22:03

Hmm, Heb jij in het leger aan het morse apparaat gezeten???

Toen ik verplicht was om in dienst te komen moest ik naar de keuring en toen kreeg ik inderdaad een morse code test en dat is ook de laatste keer dat ik dat heb gedaan gezien ik er niet goed in was.

Wisten hun veel dat ik niet in dienst wilde en ik dus de daar expres in faalde, dat ik de kleurtest met verborgen cijfers zo snel deed dat ze vroegen of ik het zeker wist, de geluids test van "hoorde je die toon?" nee? en dat ik aangaf dat ik door voetbal last had van mijn knie terwijl ik niet eens aan sport deed.

Dus nee, ik ben niet in dienst geweest ;-)

kort kort kort lang lang kort kort kort
reinhout schreef op 06.07.2007 22:03
[quote='Danny Roelofs schreef op 06.07.2007 20:53']Niet gelijk in paniek raken ook al zou ik de PC op voorhand nu niet al te lang aanhouden voordat je het zeker weet wat er aan de hand is maar er zijn een legio aan pieptoon combinatie's, kun je vertellen hoe de ritme is en de lengte van de toon.

Ofwel iets van:

Kort, kort, kort, kort

of:

Lang, kort, kort, kort

toevoeging:

Hmm, Heb jij in het leger aan het morse apparaat gezeten???[/quote]

haha, degene die wat vaker met de computer werkt weet wel wat die piepjes inhouden

De meeste gezonde moederborden piepen eenmaal tijdens het opstarten ter indicatie dat alles in orde is. Asus borden piepen daarnaast ook nog een keer per gevonden USB apparaat. Dat zijn allemaal dus normale piepjes.

Wat voor moederbord heb je? voordat we verder gaan.

Reageren