Ik wil volgend jaar een eigen server gaan nemen, dus met eigen software.

Niet te duur, maar wel goede uptime.

Een datacenter met me eigen server is te duur (denk ik), en dan ben ik erg afhankelijk van me eigen software.

Nu kwam ik /www.rackspace.n tegen, is dit wat?
Wil jij echt een eigen PCtje opbouwen op je eigen lijntje?

Je wil wel professioneel zijn maar het mag niets kosten komt het bij mij een beetje over.
Als je met resellers wil werken zou ik toch een goed opgezet raq nemen of meerdere en deze in een datacenter hangen.

Ga nog maar eens goed na bij jezelf wat je nou precies wil, je wil iig niet 90 sites over je eigen adsl lijntje laten lopen.
robin schreef op 12.07.2007 09:59
@marco

En als hij in de vakantie vast loopt (Of is dit niet mogelijk?).

De software die ik wil is 100 euro, en dan adviseeren jullie mij nog redhat.

Ik ben directadmin gewent, en heb daar nooit probleemen mee gehad.

Het meeste wat mij echt boeit is dat ik zelf kan bepaalen welke hardware erin moet, voral geheugen/harddisk. Ook is het de bedoeling om resellers te gaan verkoopen.

Ja ik heb thuis Windows 2003 server enterprise edition draaien met een apache server erop... dus dan kan je bijde kanten op ondersteunen als je je server zelf goed insteld
en heb er S-ata harddisks in hangen...

en als je dan later eventueel wat verder ben dan ga je die schijden van elkaar dus dan met 2 servers bijvoorbeeld alleen dan zou ik een pro parket van Xs4all aanraden omdat die meerdere IP- adresen heeft en omdat het een relatief snelle provider is.

maar dan alsnog hangt het ervan af wat je er zelf mee wilt gaan doen...

Linux is zelf wel stabieler en op sommige gebieden ook veiliger dan windwos servers maar houd er wel rekening mee dat meer mensen windows kennen dan linux dus voor gebruikers gemak ( welke jij dan ook maar wilt gaan bieden eventueel ) ze onder windowns waarscheinlijk makkelijker uit de voeten kunnen dan met linux aan het begin...

@Arjan Kapteijn
DirectAdmin is wel leuk maar het hangt er maar net van af wat voor mensen je op je server krijgt in de zin van of ze het gebruiken of liever zelf maken....
Plesk is ook wel leuk, is dit gratis? (kan het zo downloaden?).

En dan ubuntu eronder draaien?

Maar jah, je zit altijd nog met de vakantie? Me oma kan niet eventjes de server restarten. :P

En in een datacenter moet je ook nog 98 euro betaalen, waar ik een manerged server voor hebt. (Die staat dan wel in gent xD).

En als ik een manerged server hebt, kan ik dan zelf gewoon plesk instaleeren?
En heb je dan root access?

Edit:
@Stefan van Iwaarden
Waar? :P
robin schreef op 12.07.2007 10:34
Plesk is ook wel leuk, is dit gratis? (kan het zo downloaden?).

En dan ubuntu eronder draaien?

Maar jah, je zit altijd nog met de vakantie? Me oma kan niet eventjes de server restarten. :P

En in een datacenter moet je ook nog 98 euro betaalen, waar ik een manerged server voor hebt. (Die staat dan wel in gent xD).

En als ik een manerged server hebt, kan ik dan zelf gewoon plesk instaleeren?
En heb je dan root access?

Edit:
@Stefan van Iwaarden
Waar? :P

Als de server echt vast staat en niks meer doet dan kan zelfs je oma dat ook wel doen hoor het reset knopt 1 keer in drukken en dan kan jij weer erbij vanaf remote....... daar ben ik bijna wel zeker van dat ze 1 knopje kan indrukken

En ja dat is ook nog een voordeel met een eigen server je hebt altijd root access... :P
@marco

En onder welk lijntje wouw je dit gaan draaien?:

+/- 50 Website's

Ook hoef ik dan geen dure 19" behuizing te gaan kopen, want die zijn echt niet normaal duur.
onder het lijntje van Xs4all kan je dat makkelijk doen hoor kijk hier maar :

http://www.xs4all.nl/allediensten/toegang/bdsl/specificatiessdsl.php

op die ip-adressen kan je er wel meer draaien dan 50....

en ja verder hangt het er maar net zelf vanaf hoeveel je zelf kwijt wilt aan je hardware + software....

en anders zijn er ook vast nog wel mensen hier die ook servers hebben...
Wie? :P

Ik kom op een heel low super buget ultra low buget uit op:

Spire BlackFin IV
Spire FlowCooler HD-Cooler
Corsair 1GB PC4200 DDR2 SDRAM
Maxtor 320GB (SATAII)
Intel Celeron (Socket 775, 3.33Ghz)
ASRock 775 sata2
ubuntu
plesk
apache
mysql
php 4 en 5

Dit is ongeveer 300 euro's.

Edit:

Die lijn is 119 euro, maar ik heb voor 98 euro een manerged server? :D
robin schreef op 12.07.2007 11:31
Wie? :P

Ik kom op een heel low super buget ultra low buget uit op:

Spire BlackFin IV
Spire FlowCooler HD-Cooler
Corsair 1GB PC4200 DDR2 SDRAM
Maxtor 320GB (SATAII)
Intel Celeron (Socket 775, 3.33Ghz)
ASRock 775 sata2
ubuntu
plesk
apache
mysql
php 4 en 5

Dit is ongeveer 300 euro's.

Edit:

Die lijn is 119 euro, maar ik heb voor 98 euro een manerged server? :D

Ja maar dan heb je niet zoveel ip's

en even een paar tips voor een goede server...

Neem voor een server nooit een ASRock (asholl) moederbord deze zijn leuk voor thuis maar horen niet in een server thuis want asrock word vrij onstabiel na een tijdje (eigen mening)

Probeer bij je server Xeon processoren te krijgen want dat zijn de meest gebruikte processoren voor servers.. ( liefst dual Xeon )

Voor een server moet je eigenlijk niet low butget uit willen komen want hoe meer jij dat wilt hoe meer je daadwerkelijke klanten dat echt gaan merken..

Groetjes...

PS. Kijk anders is naar een: Dell Poweredge 4400 misschien brengt dat je op ideeen.....

EDIT:
waar word nu je site gehost dan die van Nibosoft.nl ?
is die niet meer goed genoeg ?
zo nee waarom?
ASRock is prima , zelfs erg goed voor een professioneel bord. Zelf ook in 5 servers hangen, nooit ook maar 1 probleem mee gehad.

1 Schijf? en dan ook nog Maxtor?

Neem er 2 en gooi ze in raid, en neem sowieso een western digital oid. Maxtor = consumentenschijfjes, geen servermateriaal.

Je wil professioneel doen maar het mag niets kosten, lekker voor je toekomstige klanten. Wat wil je ze vertellen als er een probleem is.

'Nee ik kan het probleem niet verhelpen, de lijn kan niet meer hebben'
'Nee ik kan de data niet terughalen, de schijf is gecrashed'

Wat wil je nou doen? Goedkoop of Durable? Professioneel of Huistuinkeuken systeempje?
Het zijn alleen maar idee voor het opkomende jaar, waarschijnlijk wordt de omzet nog wat hoger, dus het buget ook.

Nu ik alles zo zie is thuis een server bijna niet mogelijk, want hier liggen de kosten en de probleemen veel hoger.

Maneged hosting is erg leuk, meestal ook niet al te duur en in sommige gevallen kan je de server na 2 jaar over kopen.

unmaneged hosting is ook leuk, maar hier moet je wel alles zelf bij gaan houden. Dit is niet erg handig voor mij omdat ik niet echt veel van Linux/unix afweet.

Wie is het goedkoopst/goede kwalitijd Maneged hosting?

http://rackhost.be/

Reageren