Ik wil volgend jaar een eigen server gaan nemen, dus met eigen software.

Niet te duur, maar wel goede uptime.

Een datacenter met me eigen server is te duur (denk ik), en dan ben ik erg afhankelijk van me eigen software.

Nu kwam ik /www.rackspace.n tegen, is dit wat?
wes schreef op 12.07.2007 11:44
ASRock is prima , zelfs erg goed voor een professioneel bord. Zelf ook in 5 servers hangen, nooit ook maar 1 probleem mee gehad.

1 Schijf? en dan ook nog Maxtor?

Neem er 2 en gooi ze in raid, en neem sowieso een western digital oid. Maxtor = consumentenschijfjes, geen servermateriaal.

Je wil professioneel doen maar het mag niets kosten, lekker voor je toekomstige klanten. Wat wil je ze vertellen als er een probleem is.

'Nee ik kan het probleem niet verhelpen, de lijn kan niet meer hebben'
'Nee ik kan de data niet terughalen, de schijf is gecrashed'

Wat wil je nou doen? Goedkoop of Durable? Professioneel of Huistuinkeuken systeempje?

Waarom dan niet gewoon gelijk SCSI HDD's met hotswap en die dan in raid. ? :P:P:D
Omdat die te duur zijn? (lees effe heel het topic?)
robin schreef op 12.07.2007 11:54
Omdat die te duur zijn? (lees effe heel het topic?)

Dat valt opzich wel mee de prijzen van die schijven maar het voordeel van die HDD's is dat als er 1 uitvalt je geen downtime hebt als je hem wilt verwisselen met hotswap able HDD's
en vooral als je ze in raid hebt staan dan bouw hij de nieuwe schijf die je erin doet zelf weer op.. daar hoef jij dan bijna niks meer aan te doen..
investeren heet dat
je wil wel het groter uitbouwen als je omzet hoger word, wat denk je dat dat allemaal kost? Nog veel meer dan als je het meteen 'op de groei' aanlegt
@marco

Wat draai jij nu thuis dan?
ik heb even op Nibosoft.nl gekeken maar er staat dat je al een hostig bedrijf bent ..... ?
op welke servers dan ??

ooo en nog even een tip voor ( sorry kan het niet laten )
dit heb je staan onder: Informatie:

Informatie
Nibosoft is een hosting/webdesign bedrijf, wij bieden verschillende opmaakgemaakt parketten aan. Deze parketten kunt u altijd opvragen via het contact formulier!
Als u nog overige vragen heeft kunt u altijd contact opnemen.

wij bieden verschillende opmaakgemaakt parketten aan ???
opmaaTgemaakt
Groetjes...
@marco

Er is al een nieuwe website in de lucht, dus eventjes niet op nibosoft.nl letten.

Verder doe ik het nu met een reseller acountje.

www.nibosoft.nl/v2
robin schreef op 12.07.2007 12:06
@marco

Er is al een nieuwe website in de lucht, dus eventjes niet op nibosoft.nl letten.

Verder doe ik het nu met een reseller acountje.

www.nibosoft.nl/v2

Die ziet er al wel wat beter uit ja..
Vondt ik ook jah. :P

Wat draai je nu thuis dan?

Hardware
software
abbonomenten
Robin alsjeblieft zet hem in een DC. Ga niet proberen voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, dat zal je niet lukken. Koop een degelijke PC, 19" kastje (die heb je al voor +/- 120 euro), beetje fatsoenlijk MoBo, 2 x Western Digital S-ATA schrijven in RAID1, flinke cooler, noem het maar op. Zo duur is het niet meer tegenwoordig.

Reageren