Ik had een vraag aan jullie:
Wat is het moeilijkste script dat je ooit hebt gemaakt/willen maken? En waardoor was dat zo moeilijk?

Mijn moeilijkste:
Een systeempje dat een soort van digitaal gebouw maakt:
- Een gebouw van 5 bij 5 hokjes groot (1 hokje is 20x20 px) en daartussen zit steeds een muur van 5px (tenzij de muur is weggehaald, dan zit die 5px er nog wel, maar dan valt deze niet op)

(Sorry dat het plaatje zo donker is, maar bij mijn layout zie je 't wel goed)

- Je kan kamers groter en kleiner maken
- Je kan kamers ook een naam geven
- Je kan spullen in een kamer zetten
- Jij (en andere mensen) kunnen in een kamer zijn

Wat het zo moeilijk maakte:
Ik moest veel arrays gebruiken en daarmee raakte je HEEL ERG mee in de war
Ook moest je onderscheid tussen muren en kamers (de hokjes van 20x20 px) maken, wat een groot probleem maakte.
Ook was de keuze van de structuur van de DB tabel moeilijk, daarom is het ook o.a. alleen 5 bij 5 hokjes, niet meer, niet minder.

Hebben jullie ooit ook echt een script gemaakt/willen maken en dat je daarop terug dacht van: ''Pfeew... Ik ben blij dat ik er mee klaar ben' of 'Yes! Het is me gelukt!!!' ?

[edit]
Plaatje bijgevoegd voor duidelijkheid
[/edit]
Hehe mss zit dat al in de nieuwe site. Het zou best nuttig zijn.
Moet hier teveel scrollen en kheb geen zin in de toetsencombi ctrl + end :-)

Komaan Bas wat was jouw moeilijkste script op PHPHulp ? :P
We zitten allemaal in spanning te wachten

[offtopic]
Ik gok op de beveiliging xD
[/offtopic]
@Sab:

Hoewel het geen script is, zal dat dan ook wel 1 van m'n brakke systeempjes zijn ;-) Of imageshack is brak..

Vaag... ik kan 'm wel zien
Niet zozeer script, meer systeem. Ik ben bezig aan een spel (Battle of the Sea, oude versie) wat nogal ingewikkeld is :P Zoals Vincent al zei, is het aanvallen moeilijk. Ook heb ik aardig wat tijd gestoken in het eiland, met losse gebouwtjes erop die een mooie area er overheen krijgen, en die op meerdere plekken op het eiland kunnen staan.

Mja, dat was het dus :P

[edit]Dat denk ik ook Sab![/edit]
@Mark
Waarom zou dat zo moeilijk zijn dan? Er wordt al met een regex gekeken of het tussen [ignore]<?php en ?> of
 en 
[/ignore] staat. Hetgeen tussen die tags staat heb je dus al als variabele.
Kleine aanpassing slechts om het in te korten, dan moet alleen het volledig weergeven nog, maar dat kan denk ik ook wel vrij eenvoudig.

Ik vind het wel een leuk idee van je :)
Herjan schreef op 19.07.2007 23:22
Niet zozeer script, meer systeem. Ik ben bezig aan een spel (Battle of the Sea, oude versie) wat nogal ingewikkeld is :P Zoals Vincent al zei, is het aanvallen moeilijk. Ook heb ik aardig wat tijd gestoken in het eiland, met losse gebouwtjes erop die een mooie area er overheen krijgen, en die op meerdere plekken op het eiland kunnen staan.

Mja, dat was het dus :P

[edit]Dat denk ik ook Sab![/edit]

mja, ik denk dat ik bij mijn aanvalssysteem gebruik maak van 3 aanvallen
win je 2 v/d 3 dan win je zoveel % van zijn Credits, enzovoorts
maar ik ben er nog aan bezig :P
als dat af is alleen nog maar de aanvalswapens en dan zou alles klaar moeten zijn voor de beta :P
Jan Koehoorn schreef op 19.07.2007 23:07
En, mocht je willen oefenen, verzin dan je eigen oplossing voor het TSP ;-)

Zo even op het oog ABDC en weer naar A.
@Frank:

Juist.. What the neuk is da pg taaltje voor iets on-overzichtelijks?!

Geen accolades...
Niet ingesprongen?

Meeeeeeeaaaaaaan! Ik zou _nooit_ pg gaan programmeren :P
Normaal gesproken komen daar wel inspring in voor hoor, net als dat je met MySQL kan. Frank kennende staan ze in het origineel daar ook wel, (tenminste als die het in PHP heeft meegegeven)
Ik denk dat mijn php compactor het moeilijkste was dat ik tot nu toe heb gebouwd.

<?
// 'Quote in commentaar is  geen quote maar commentaar
//  /* commentaar in commentaar
$var = 'geen commentaar';
$var = '// ook geen commentaar';
$var = '\''./*wel commentaar*/$var.' oei, moeilijk.';
?>

Dat was nog wel te doen :S, toen moest het script zichzelf ook kunnen compacten (staat immers in mijn lib), dus moest ik alle tags voor quotes ed dynamisch genereren.

eerder deed ik dit:

$arr['SNGQUOT'] = '[SNGQUOT]';

Wanneer je dan alle single quotes replaced door [SNGQUOT], blijft je code niet meer goed, dan wordt het:

$arr['SNGQUOT'] = ''';

Zie alhier: http://www.phphulp.nl/php/scripts/7/1076/

Reageren