Ik had een vraag aan jullie:
Wat is het moeilijkste script dat je ooit hebt gemaakt/willen maken? En waardoor was dat zo moeilijk?

Mijn moeilijkste:
Een systeempje dat een soort van digitaal gebouw maakt:
- Een gebouw van 5 bij 5 hokjes groot (1 hokje is 20x20 px) en daartussen zit steeds een muur van 5px (tenzij de muur is weggehaald, dan zit die 5px er nog wel, maar dan valt deze niet op)

(Sorry dat het plaatje zo donker is, maar bij mijn layout zie je 't wel goed)

- Je kan kamers groter en kleiner maken
- Je kan kamers ook een naam geven
- Je kan spullen in een kamer zetten
- Jij (en andere mensen) kunnen in een kamer zijn

Wat het zo moeilijk maakte:
Ik moest veel arrays gebruiken en daarmee raakte je HEEL ERG mee in de war
Ook moest je onderscheid tussen muren en kamers (de hokjes van 20x20 px) maken, wat een groot probleem maakte.
Ook was de keuze van de structuur van de DB tabel moeilijk, daarom is het ook o.a. alleen 5 bij 5 hokjes, niet meer, niet minder.

Hebben jullie ooit ook echt een script gemaakt/willen maken en dat je daarop terug dacht van: ''Pfeew... Ik ben blij dat ik er mee klaar ben' of 'Yes! Het is me gelukt!!!' ?

[edit]
Plaatje bijgevoegd voor duidelijkheid
[/edit]
@Robert: Dit staat niet in PHP he, maar is gewoon SQL code dat op de database wordt opgeslagen, in PHP zal hij waarschijnlijk niets meer doen als

<?php
$objSpannendObject->Query( "SELECT api.accept_invitation(...)" );
?>

:))
Een webwinkel systeem wat samenwerkt met een groot ERP pakket (AFAS), SOAP/XML connecties dus :). Maar ik heb mij ook bezig gehouden met verschillende algoritmen op de Universiteit, was altijd leuk (en leerzaam) om uit te werken in PHP (die daar overigens absoluut niet een van de beste talen voor is).
Ik ben bezig met een Scriptlibrary+Tutorials+Forum+Login, maar het wil me niet helemaal verder lukken, (en heb er soms geen zin in)

Maar als het klaar is dan zet ik het hierop
qua wat ik op dat moment voor een kennis had tot wat ik gemaakt had: een nieuwsbrief mailsysteem

wat nu een beetje loopt: gegenereerde hosting and personal webpage systeem met emailboxen , imaplogin en een webmail
Sommigen zullen wel denken, daar heb je hem weer, maaruhh, ik ben bezig een forumsysteem met alles er op en er aan te bouwen... in TXT.
En ik leer op dit moment piano spelen, niet zozeer een script maar wel moeilijk. Wel enorm uitdagend en leuk :).

@Naamgenoot, waarom in hemelsnaam in txt? Wat is daar de toegevoegde waarde in?
samen met me stage begeleider (hij dan wel heel veel meer gelukkig) een heel winkelcentrum met delivery service gebouwt www.toptown.nl

dit was de eerste keer dat ik in aan raking kwam met php ik mocht hem helpen tegelijk leren :P (dus eigenlijk heb ik er niet veel aan gedaan maar was voor mij wel heel moeilijk HAHA daarna maar gewoon een website gaan bouwen was iets makkelijker IETS!? hahaa
Robert_Deiman schreef op 20.07.2007 09:32
Normaal gesproken komen daar wel inspring in voor hoor, net als dat je met MySQL kan. Frank kennende staan ze in het origineel daar ook wel, (tenminste als die het in PHP heeft meegegeven)
Dit stuk SQL staat niet in PHP, maar uitsluitend in de database en om de één of andere reden raak ik bij copy-paste de tabs kwijt...

Maar goed, deze ene keer maakt me dat ook niet echt uit, ik heb de code niet nodig. En Niek, met pl/pgSQL (of eigenlijk 'procedures') kun je heel veilig programmeren (SQL-injection is gewoon onmogelijk), prachtig volgens OOP werken en razendsnel queries uitvoeren. Tevens kun je veel meer gelijktijdige gebruikers op de server hebben, dat scheelt dus weer in de serverkosten.
pl/pgSQL

Wat moet ik me daar bij voorstellen? pl = perl? :/

Reageren