Ik had een vraag aan jullie:
Wat is het moeilijkste script dat je ooit hebt gemaakt/willen maken? En waardoor was dat zo moeilijk?

Mijn moeilijkste:
Een systeempje dat een soort van digitaal gebouw maakt:
- Een gebouw van 5 bij 5 hokjes groot (1 hokje is 20x20 px) en daartussen zit steeds een muur van 5px (tenzij de muur is weggehaald, dan zit die 5px er nog wel, maar dan valt deze niet op)

(Sorry dat het plaatje zo donker is, maar bij mijn layout zie je 't wel goed)

- Je kan kamers groter en kleiner maken
- Je kan kamers ook een naam geven
- Je kan spullen in een kamer zetten
- Jij (en andere mensen) kunnen in een kamer zijn

Wat het zo moeilijk maakte:
Ik moest veel arrays gebruiken en daarmee raakte je HEEL ERG mee in de war
Ook moest je onderscheid tussen muren en kamers (de hokjes van 20x20 px) maken, wat een groot probleem maakte.
Ook was de keuze van de structuur van de DB tabel moeilijk, daarom is het ook o.a. alleen 5 bij 5 hokjes, niet meer, niet minder.

Hebben jullie ooit ook echt een script gemaakt/willen maken en dat je daarop terug dacht van: ''Pfeew... Ik ben blij dat ik er mee klaar ben' of 'Yes! Het is me gelukt!!!' ?

[edit]
Plaatje bijgevoegd voor duidelijkheid
[/edit]
ah ok, thnq! :)
Maar zoals ik ook al zei Frank weet ik dat jij (als een van de weinigen hier trouwens, zijn toch vaak de meer gevorderden valt me op) wel keuring inspringt doorgaans.
Als ondertussen ook (soms) wat professioneler bezig zijnde PHP-er, ervaar ik dat dit altijd zeer handig is.
Ok, ok! Op speciaal verzoek heb ik even de opmaak er netjes in gezet.
Tja wat is een moeilijk script. WMTM is aardig ingewikkeld maar om nu te zeggen - achteraf - onmogelijk nee dat toch niet.

Ongetwijfeld het meest uitgebreide project was Chemicalien Manager 1 netversie en nu versie 2.

Het meest ingewikkelde script dat ik ooit nog ga schrijven wordt een script dat aan de hand van scheikundige-stof-formules de molmassa gaat berekenen. Opzich vrij simpel als je uit zoekt hoeveel atomen er van elk soort voorkomen.
Maar dit soort formules Al(NO3)3.9H2O zijn toch wat lastiger.

Voor de liefhebbers dat is nu de formule van aluminiumnitraat nonahydraat
webbie is al terug vroeg bij de veren en wakkerder als ooit :-/
In de verre of nabije toekomst, een waterdicht systeem waardoor je op meerdere domeinen bent ingelogd. Het zal uiteindelijk erg simpel en weinig code zijn, maar het uitdenken is wat minder simpel.
Jonathan schreef op 21.07.2007 12:56
In de verre of nabije toekomst, een waterdicht systeem waardoor je op meerdere domeinen bent ingelogd. Het zal uiteindelijk erg simpel en weinig code zijn, maar het uitdenken is wat minder simpel.

Dit is erg gemakkelijk te realiseren met een database die van meerdere af te bereiken is...
PHP Newbie schreef op 21.07.2007 13:06
[quote='Jonathan schreef op 21.07.2007 12:56']In de verre of nabije toekomst, een waterdicht systeem waardoor je op meerdere domeinen bent ingelogd. Het zal uiteindelijk erg simpel en weinig code zijn, maar het uitdenken is wat minder simpel.

Dit is erg gemakkelijk te realiseren met een database die van meerdere af te bereiken is...[/quote]Idd, dat is simpel, dat is al zo, maar denk eens aan gedeelde cookies en sessies?
Zelfde verhaal... (Dus ook met weer drie puntjes erachter.)
Hoi Henk, wie ben jij nou?

Reageren