Zoiets zou ik graag ook willen. Ik heb een 19'' widescreen, en een 15'', en een nVidea gForce 5300 PCI, met 1 uitgang. Zou ik gewoon een andere video kaart bij kunnen hangen en dan het zelfde doen? (maakt het uit als het een best slechte video kaart is) En m'n vader had eerst ook 2 schermen, maar die taakbalk liep niet door op het 2e scherm, hoe krijg die vent dat wel?
ik heb zelf een Dual-Screen systeem aangesloten op mijn comp. Als je 2 videocards wilt gebruiken heb je ook een geschikt motherboard nodig. Dit motherboard moet dan of 2 PCIe Slots hebben, of 2 AGP x4 of x8 hebben. Anders werkt 't natuurlijk niet.
Qua merk en type Videocard is het belangrijk dat ze allebei gelijk zijn. Het kan hardware ondersteunings problemen geven als je 2 verschillende videocards gebruikt.
Een veel betere en makkelijkere mannier is om een videocard met 2 ports te kopen (is ook goedkoper). Dan heb je meestal 1x D-sub uitgang en 1x
DVI-I uitgang. Dan kun je makkelijk 2 beeldschermen aansluiten zonder enige moeite. Ik heb een ATI RADEON X700PRO Hybrid van SAPPHIRE. 256MB en 16 Vertex Shader Pipelines waarvan 6 programeerbaar. Dus check ff naar een nieuwe videocard.
Qua groote van beeldscherm maakt 't niet echt uit. Dus ik heb 2 19" TFT Screens. Vroeger had ik een Oude 17" als second screen, en werkte perfect in combinatie met 19"en 17".
Veel suc6, Mike ;)
BTW.: Welk merk video card heeft je vader? ATI? dan moet je de ATI Catalyst Control Center downloade voor al je Dual-Screen Settings... Dan kun je je bureaublad kopiƫren naar je andere scherm of uitbreiden...