Zoiets zou ik graag ook willen. Ik heb een 19'' widescreen, en een 15'', en een nVidea gForce 5300 PCI, met 1 uitgang. Zou ik gewoon een andere video kaart bij kunnen hangen en dan het zelfde doen? (maakt het uit als het een best slechte video kaart is) En m'n vader had eerst ook 2 schermen, maar die taakbalk liep niet door op het 2e scherm, hoe krijg die vent dat wel?
Hoop Bullshit van Mike, eeuwig respect als je een moederbord kunt vinden met 2 AGP sloten... Erger nog, ik durf er geld op te zetten!
- Je kan prima met PCI, AGP of PCI-X kaartjes naast elkaar werken
- Kaarten hoeven absoluut niet hetzelfde te zijn (erger nog, ik raad een oudere matrox kaart aan, die geeft een veel betere beeld kwaliteit dan jouw X700 waar een gemiddelde 6600GT rondjes omheen sprint).
- Succes met het programmeren van je pipelines.
- Waarom een nieuw moederbord?
Qua AGP: AGP 3.0 (AGP 8x) does support more than one AGP Master per AGP Target, but nonetheless few PC motherboards are equipped with more than one AGP slot. Some server-class computers support having multiple AGP slots in a single system: the HP AlphaServer GS1280 has up to 16 AGP slots, the AlphaServer ES80 up to 4 AGP slots, and the AlphaServer ES47 up to 2 AGP slots.
--> Source: http://en.wikipedia.org/wiki/Accelerated_Graphics_Port
Dat programere heeft met overclocking te make...
Een nieuw motherboard, in geval als ie maar 1 PCIe slot heeft... Je kan ook een PCI card kopen en daar je graphics card (accelerator) instoppen...
Een stukje van Wikipedia copy-pasten kan iedereen, die HP servers bestaan uit meerdere blades/nodes die aan elkaar gekoppeld zijn (het is een cluster). Iedere blade/node (zegmaar een kleine pc) heeft een AGP slot, een processor en max 8Gb geheugen. 64*8GB maakt het max van 512GB geheugen, deze machine heeft dus geen 64 AGP sloten maar max 64 blades/nodes met iedere één AGP slot.
Met betrekking tot het overklokken van je programmeerbare pipeline, succes... Die dingen geven de gameontwikkelaars de mogelijkheid om de hardwarematige vertex shader en de pixel pipeline (pixel shader) bij te sturen.
En de aannamen van een nieuwe moederebord begrijp ik nogsteeds niet... Ik heb in dit topic namelijk nog geen moederbord type/series gezien.