Dag PHP'ers :-)

Mijn oom heeft een probleem met zijn PC.
Wanneer hij deze opstart krijgt hij de melding dat er een bestand ontbreekt/beschadigd is in system32.

Het herinstalleren van windows is geen probleem, maar op zijn C-schijf staan ook foto's en gegevens van de boekhouding van zijn bedrijf.

Ik heb dit proberen op te lossen door een image van de C-schijf te nemen door te booten op de floppy-drive, via het programma symantec ghost.

Helaas gaf dit enkele problemen. Weten jullie nog een manier waardoor ik bestanden van deze schijf kan halen?

mvg
lukke
Zet de schijf in een andere pc als slave. Copieer dan de bestanden op een dvd of op de master schijf...

Greetz, Mike ;)
Je harde schijf in een andere pc erbij hangen en dan de gegevens overzetten.
Daarna de schijf terug zetten en windows er overnieuw op zetten.

Groet Rieksie
HDD eruit halen, in een andere pc stoppen en een backup draaien.
Kan een amateur dit zomaar zonder veel mis te doen?
Denk t wel

Search anders ff op google hoe je 't moet doen...

Is t een SATA of en IDE schijf?
Aangezien het bedrijfsgegevens zijn, ga niet kutten/prutsen om 25 euro te besparen, doe mij een plezier en rij met die pc even naar een goede computer winkel.
Arjan Kapteijn schreef op 06.08.2007 21:52
Aangezien het bedrijfsgegevens zijn, ga niet kutten/prutsen om 25 euro te besparen, doe mij een plezier en rij met die pc even naar een goede computer winkel.

Als de oplossing niet echt eenvoudig is denk ik dat we dat beter doen.
Das ook een mannier... :P
Tuurlijk. Als je de stekker er maar uit haalt. Wel even de jumpers op de HD aanpassen aan de nieuwe situatie en later weer terugzetten uiteraard.
Of gooi hem als slave ergens anders in, en maak een image? Maar laat je in eidern geval niet naaien door een computer winkel. :D

Reageren