Dag PHP'ers :-)

Mijn oom heeft een probleem met zijn PC.
Wanneer hij deze opstart krijgt hij de melding dat er een bestand ontbreekt/beschadigd is in system32.

Het herinstalleren van windows is geen probleem, maar op zijn C-schijf staan ook foto's en gegevens van de boekhouding van zijn bedrijf.

Ik heb dit proberen op te lossen door een image van de C-schijf te nemen door te booten op de floppy-drive, via het programma symantec ghost.

Helaas gaf dit enkele problemen. Weten jullie nog een manier waardoor ik bestanden van deze schijf kan halen?

mvg
lukke
Even een ideetje,

kan zijn dat dit stom klinkt,
maar kan je niet via een usb-kabel gegevens rechtsereeks overzetten naar andere PC?
Is er een manier om (buiten windows) een nieuwe partitie te maken? Dan is het probleem ook al opgelost.
lukke schreef op 06.08.2007 21:54
Even een ideetje,

kan zijn dat dit stom klinkt,
maar kan je niet via een usb-kabel gegevens rechtsereeks overzetten naar andere PC?

Dat kan wel ja.
Ik zelf heb een spire gigapod II, daarmee is het gewoon plug en play om je hdd te bekijken.
heb je de computer al een keer opnieuw opgestert, ik had ook een keer zo'n bericht maar toen ik m opnieuw opstarte deed hij t weer :)

offtipic:
nu heb ik nog wel problemen met mn pc maarja, ik krijg binnenkort een nieuwe, deze gaat naar mn broertje :P
timmy schreef op 06.08.2007 22:02
heb je de computer al een keer opnieuw opgestert, ik had ook een keer zo'n bericht maar toen ik m opnieuw opstarte deed hij t weer :)

offtipic:
nu heb ik nog wel problemen met mn pc maarja, ik krijg binnenkort een nieuwe, deze gaat naar mn broertje :P

Ja al meermaals gedaan:)
@Lukke: Niet Bumpen.
Bumpen:
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.

Partitiemanager. Maar zoiets doe je pas als je de data in een backup veilig hebt gesteld. Ik zou dit in jouw geval niet aanraden.
Als je een USB versie van Linux download incl. een partition manager for Linux... dan zet je dat op een USB-Stick, en start je Linux vanuit je usb... Daarna kun je alles makkelijk doen zoals in windows...

Btw.: Werkt Safemode ook niet?
lukke schreef op 06.08.2007 21:56
Is er een manier om (buiten windows) een nieuwe partitie te maken? Dan is het probleem ook al opgelost.
Linux erop gooien? Die stelt vaak vanzelf voor om de Windows-partitie te verkleinen om zo ruimte te reserveren voor Linux. Maak de ruimte voor Linux iets groter en je kan alles zo overzetten.
Download Knoppix Linux... Daar zit een Partitie Manager op en is te starten vanaf een CD/DVD/of USB...

Je kan ook die bestanden branden via Knoppix als er een brander in je comp zit...

http://www.knopper.net/knoppix/index-en.html
En welk bestand is dit dan? Vaak zal het een (niet al te groot) bestand zijn die ontbreekt. Hij geeft toch ook wel aan welk bestand het is? Google gewoon eens op die bestandsnaam, waarschijnlijk kan je een (tijdelijke) versie van het bestand wel downloaden. DIe op de juiste locatie plaatsen met bijv een diskette (lekker ouderwets) of met een cd of een usb-stick.
Dat moet ook prima werken.

[edit]
Misschien staat het bestand ook wel op de windows cd en kan je hem daarvandaan kopiëren.
[/edit]

Reageren