@lukke: Zet Knoppix op een CD-tje of DVD-tje en start m dan op die kapotte comp. Anders zet jem op een USB of ander extern medium...
Ik had dat probleem ok een paar keer... het komt waarscheinlijk door een foutje in de msconfig startup file... Je moet em een paar keer achter elkaar starten en als ie blijft zitte bij die error hou je de power button een paar seconde ingedrukt tot de comp uit is... dan herhaal je dat tot ie start.
Als dat niet werkt moet je als ie de fout afgesloten pagina laat zien op F8 drukke en de "laats goed werkende instellingen gebruiken" optie selecteren...
Ik kan niet in windows, hoe moet ik hem dan op mijn harde schijf krijgen?
(sorry als dit wat dom klinkt :), ben niet echt thuis in dat soor zaken )
Via een andere computer? Bijv bij je buurman ofzo. Zoek je die file op. Met de opstartdiskette kan je ws wel in Dos komen en ook op je cd lezen. -> Met het simpele dos commando:
copy filename.ext c:\windows\system32\ ben je er dan al. -> En misschien past die file wel op diskette. Die kan je ook vanuit dos benaderen (opstartdiskette) en dan hetzelfde commando gebruiken.
Heb je wel is van ERD Commander gehoord ?
dit is zeg maar een virtueel programma dat je op een cd kan zetten en ervan kan laten booten en dat programma "emuleerd" een soort van windows en dan zoek dat programma je huidige windows installatie op op je hardeschijf en geeft deze weer en kan je weer bij al je bestanden...
In je windows XP instalatie wizard zit ook een stukje controle.. Als er al een installatie aanwezig is wordt je gevraagd of je de huidige install wilt repareren of een nieuwe install wilt doen..
Als je voor herstellen kiest blijven alle programma's, documenten, settings enzovoort gewoon behouden.. Je zal er niks van merken...
Pas op! zorg wel dat je een exacte cd hebt van je isntallatie.. Bijvoorbeeld een winXP home SP1 cd zal niet werken op een winXP prof SP1 machine, enzovoort..
Soms.. heel soms zitten er wel prettige opties in windows ^^
Als je echt veilig wilt werken maak je met Norton Ghost een image of een clone van je huidige winXP install (met docs e.d.) op je externe USB schijf..
Als je een kloon maakt kan je gewoon je schijfje ergens bij hangen en heb je je data alsnog.. Kan je het er zo afhalen.. en kan je alsnog re install..
Misschien klinkt dit een beetje als chinees en gaat t een beetje snel.. Roep t dan ff :)