Hallo,

Wij hebben sinds kort een nieuwe laptop thuis . Hier staat windows vista op Maar omdat we er niet te vreden van zijn willlen we terug xp instaleren .
We hebben een cd van xp ( geen legegale "meer" maar hij wijgert verder te gaan omdat er een versie van windows opstaat die nieuwer is dan xp ( vista dus ) . Nu vroeg ik me af wat ik moet doen .
Ik had al gedacht aan de c-schijf formateren maar kan ik dan nog wel verder want dan is windows weg .

kan iemand mij helpen ?
ja, je windows cd is bootable, dus als je schijf leeg is kan je xp installeren
oke dan zal ik mijn stap wagen en de schijf formateren ! ik hoop dat hij straks wil werken !

EDIT : hij wil niet formateren omdat windows op die schijf staat
Wat nu gedaan ?
toch doen :)

hoe probeer jij te formatteren dan?

rous die cd erin, boot vanaf de cd
kies windows opnieuw installeren OF partities opnieuw indelen

verwijder alle partities

partitioneer alles opnieuw
formateer de partities

install windows

kloar
ik heb eerst mijn windows CD erin gestoken en daarna kon ik kiezen welke partitie ik wou formateren om windows op te zetten :s mss eerst eens heropstarten met je windows cd erin?
Rechter muisknop op de schijf en dan formateren deed ik .

Voor dat ik dat deed . Stopte ik gewoon de cd van xp erin maar hij wijgerde verder te gaan omdat er windows al op stond . Ik kreeg enkel de kans om een oplossing op het internet te zoekn of te anuleren .

hou boot je vanaf de cd ?
@wes : niet ALLE partities hee (ik heb bv nog een partitie BACKUP waar al men drivers etc staan ;) dus als je die hebt naamgenoot(heet ook Joren) moet je die niet formateren
je moet de CD erinsteken ... en opnieuw opstarten :) zo boot je (zoals wes al uitlegde)
anders even in je bios (del tijdens booten) je bootsequence aanpassen.
oke ik probeer het even ik hoop dat hij het straks nog wil doen anders zal ik zware kosten hebben bij de computer winkel
tot straks ik laat iets van me horen !
onzin

je kan simpel booten van je cd, nog simpeleren formatteren en partitioneren en nog makkelijker windows erop knallen

Reageren