Hallo,

Wij hebben sinds kort een nieuwe laptop thuis . Hier staat windows vista op Maar omdat we er niet te vreden van zijn willlen we terug xp instaleren .
We hebben een cd van xp ( geen legegale "meer" maar hij wijgert verder te gaan omdat er een versie van windows opstaat die nieuwer is dan xp ( vista dus ) . Nu vroeg ik me af wat ik moet doen .
Ik had al gedacht aan de c-schijf formateren maar kan ik dan nog wel verder want dan is windows weg .

kan iemand mij helpen ?
het wil me hier niet echt lukken :s
balen
XD alleen duurt het wel rond de 40 minuten gemiddeld eer waneer windows erop is geinstalleerd :@ en als je formateerd kan je best snel formateren kiezen ... tenzij je je pc al een aantal jaren hebt en nog nooit geformateerd hebt ...
ik snap echt niet wat ik moet doen :s ik steek de cd in wil xp er op "knallen" in jouw woorden :p . En dan zegt ie dat het niet gaat omdat er een nieuwere versie vn windows opstaat . Formateren lukt ook al niet
ik heb de pc van feburuarie . Hoe doe ik snel formateren joren ?

edit : sorry voor de bump
Windows install sucks

Opstarten met eh.. Ander format tooltje.. Bijvoorbeeld win98 boot floppy (MET FORMAT!!!), of partion magic (das mijn favo) of helemaal über.. linux Live CD..

Je kent format commando toch wel? "Format C:" "Format D:" enz enz.. T makkelijkste is partition magic (2 floppy's, kwestie van booten..) en je hebt nog een GUI ook...

Nou, gooi je huidige windows Vista (kan heel goed begrijpen dat je ervan af wilt :D ) partitie weg.. En boot opnieuw van je winXP cd.. DAn geeft ie geen problemen.. Kies bij partition manager voor een nieuwe NTFS partitie in de vrije ruimte en laat deze (snel) formatteren. Dan wordt windows geïnstalleerd zoals je gewend bent..

Pas op! de vista drivers voor je hardware zullen misschien/waarschijnlijk niet werken.. Geen garantie dat je PC winXP kán draaien! Maar dat merk je snel genoeg, je kan altijd nog terug..

Ik zeg het er maar even bij.. Als je de partietabel aanpast en/of formatteert ben je je data KWIJT!! Dus zorg voor backups! Ook voor je vista drivers dus..

Have fun!
Ik geef het op manne , bedankt voor jullie hulp , ik ga er wel is mee naar de computerwinkel , enkel gaan ze die cd niet willen gebruiken omdat het een gekraakte versie is :s
je kan wel installeren met die cd

alleen niet activeren

Reageren